autor: Krzysztof Bartnik
Dwa nowe Tycoony od firmy ValuSoft
O olbrzymiej ilości (i popularności) produkcji strategiczno-ekonomicznych z wyrazem „tycoon” w nazwie mógł świadczyć fakt, że Encyklopedia GRY-OnLine listowała dzisiaj rano aż 65 takich tytułów. Dzisiaj, do tego „tycoonowego” zestawu dołączyły dwie kolejne pozycje, sygnowane logiem korporacji wydawniczej ValuSoft, tj. Prison Tycoon oraz Tabloid Tycoon.
O olbrzymiej ilości (i popularności) produkcji strategiczno-ekonomicznych z wyrazem „tycoon” w nazwie mógł świadczyć fakt, że Encyklopedia GRY-OnLine listowała dzisiaj rano aż 65 takich tytułów. Dzisiaj, do tego „tycoonowego” zestawu dołączyły dwie kolejne pozycje, sygnowane logiem korporacji wydawniczej ValuSoft, tj. Prison Tycoon oraz Tabloid Tycoon.

W Prison Tycoon gracze zarządzają wirtualnym więzieniem. Zadaniem osób siedzących przed monitorami komputerów jest tutaj stworzenie prywatnego, pilnie strzeżonego, a przede wszystkim - rentownego kompleksu dla wszelakiej maści przestępców, skazanych na odsiadkę. Początkowo, do prowadzonego więzienia trafiają jedynie przestępcy z relatywnie niskimi wyrokami, którzy raczej nie powinni planować żadnej ucieczki. Z czasem jednak (i ulepszeniem posiadanych systemów bezpieczeństwa, chociażby poprzez zainstalowanie kamer czy zatrudnienie większej liczby strażników) pod strzechą gracza lądują najgroźniejsi kryminaliści z całego świata.

W Tabloid Tycoon zadanie użytkowników polega na stworzeniu własnego imperium medialnego. Wirtualna działania skupiają się na prowadzeniu typowego, prasowego „brukowca” (z ang. tabloid), zdobywającego popularność i przyciągającego czytelników głównie dzięki taniej sensacji oraz nagłaśnianiu rozmaitych skandali. Podczas zmagań, gracze zajmują się wyszukiwaniem tematów do kolejnego wydania gazety, czuwają przy procesie jej powstawania, reklamują ją i starają się, by zdobyła więcej czytelników, aniżeli konkurencyjne tytuły.