Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 stycznia 2025, 13:36

Duży sukces RPG akcji z rozbudową grodu. Heroes of Hammerwatch 2 to najpopularniejsza odsłona serii

Zespół Crackshell ma powody do zadowolenia z premiery Heroes of Hammerfell 2 i pracuje już nad aktualizacjami z poprawkami.

Źródło fot. Crackshell
i

Premiera Heroes of Hammerwatch II okazała się sukcesem na Steamie. Druga część hack’n’slasha i podcyklu marki Hammerwatch od niezależnego studia Crackshell zadebiutowała 3 dni temu i zdążyła już otrzymać pierwszą aktualizację.

  1. Heroes of Hammerwatch 2 na Steamie (wyłącznie w angielskiej wersji językowej)

Już dzień debiutu wypadł nieźle dla tej produkcji, choć – rzecz jasna – daleko jej do wyników Diablo 4 lub Path of Exile 2. Niemniej prawie 5 tysięcy graczy jednocześnie to niemal dwukrotnie więcej, niż wynosi „peak” pierwszego Heroes of Hammerwatch, a i dwie główne odsłony serii zostały w tyle.

Jednakże dzisiaj Heroes of Hammerwatch 2 przyciągneło w szczytowym momencie ponad 8,6 tysiąca graczy naraz. Gra jest też na liście bestsellerów Steama – w chwili publikacji tego tekstu zajmuje 13. pozycję w zestawieniu platformy firmy Valve. Oczywiście próżno szukać jej wśród stu najpopularniejszych produkcji, przynajmniej na razie.

Fanów Hammerwatcha, których zawiodła wydana w 2023 roku „dwójka”, mogą być zadowoleni, że kontynuacja „bohaterów” wypadła o wiele lepiej. Heroes of Hammerwatch 2 na razie oceniło „tylko” 453 użytkowników Steama, ale 89% z nich wystawiło grze pozytywną opinię.

Gracze docenili poprawki względem poprzednika, a rozgrywka łącząca rogalikowe RPG akcji z domieszką rozwijania miasteczka mocno wciągnęła graczy.

Zarzuty, które są wymieniane w negatywnych recenzjach, dotyczą głównie kwestii technicznych, w tym braku opcji dostępności, ale też bugów, także tych powiązanych z trybem wieloosobowym. Część z tych problemów naprawiono we wspomnianej pierwszej aktualizacji, ale gracze nadal czekają m.in. na wsparcie zapisywania stanów gry w chmurze.

Deweloperzy potwierdzili, że był to tylko „szybki” hotifx i zespół pracuje już nad większymi aktualizacjami, które usuną najpoważniejsze błędy.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej