Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 20 czerwca 2017, 08:26

Duże zmiany w Pokemon GO - nadchodzą rajdy i TM-y

Studio Niantic ujawniło plany związane z planowaną dużą aktualizacją gry Pokemon GO. Twórcy znacząco zmodyfikują funkcjonowanie PokeGymów oraz dodadzą nowe atrakcje, przede wszystkim rajdy pozwalające na zdobycie nowych stworków oraz wartościowych przedmiotów.

Od tygodnia gracze Pokemon GO świętują nadchodzące przesilenie, ciesząc się częstszym występowaniem ognistych i lodowych pokemonów oraz bonusami do zdobywanego doświadczenia. Jednak dla wielu ważniejsze były informacje na temat obchodów rocznicowych i dużych zmian w grze w nadchodzących miesiącach. Teraz studio Niantic ujawniło szczegóły na temat nowości, jakie wkrótce zawitają do mobilnej odsłony popularnej serii.

Pokemon GO wkrótce doczeka się największej aktualizacji w historii. - Duże zmiany w Pokemon GO - nadchodzą rajdy i TM-y - wiadomość - 2017-06-20
Pokemon GO wkrótce doczeka się największej aktualizacji w historii.

Największych modyfikacji doczekają się PokeGymy, dotychczas oparte na mechanice Prestiżu wpływającej na poziom danego punktu, a tym samym maksymalną liczbę pokemonów przydzielonych do jego obrony. Po powrocie PokeGymów (które, zgodnie z zapowiedziami, zostały wczoraj zablokowane na czas nieokreślony) twórcy całkowicie zrezygnują z tego rozwiązania – każdy Gym będzie domyślnie mógł od razu pomieścić sześć stworków (każdy z innego gatunku) i nie będzie możliwe zwiększenie bądź zmniejszenie tej liczby. Zamiast tego każdy pokemon będzie miał przypisaną motywację, zmniejszającą się z upływem czasu oraz po przegraniu walki. Gdy spadnie ona do zera, pokemon wraca do nas, przynosząc nam zdobyte PokeCoins (wirtualna waluta w Pokemon GO). Będzie to o tyle istotne, że wraz z motywacją tymczasowo zmniejszy się też CP (Combat Power) stworka. Jedynym sposobem na podtrzymanie determinacji będzie karmienie obecnymi już w grze owocami, a po wyrzuceniu obrońcy gra zablokuje wejście kolejnego na 10 minut. Ponadto spadek motywacji ma być uzależniony od wartości CP, a wyjątkowo silne okazy będą tracić moc znacznie szybciej.

Same walki nie zmienią się przesadnie, aczkolwiek gracze otrzymają możliwość rezygnacji z walki ze wszystkimi obrońcami. PokeGymy będą również funkcjonować na podobnej zasadzie co PokeStopy, pozwalając na zdobycie przedmiotów. Ich liczba będzie uzależniona od tego, czy nasza drużyna kontroluje dany punkt, oraz od rangi nowo wprowadzonych odznak, przyznawanych za interakcję z daną lokacją (walkę, karmienie stworków itp.). Co ważne, pozwoli to też na zdobycie specjalnych przepustek, umożliwiających udział w rajdach, czyli chyba najbardziej oczekiwanej przez społeczność mechanice. Od czasu do czasu w każdym PokeGymie będzie mogło pojawić się specjalne jajo – wówczas przydzieleni obrońcy tymczasowo zostaną odesłani do trenerów, nad punktem pojawi się odliczanie, a po jego upływie pojawi się specjalny pokemon z ogromną wartością CP. Gracze z przepustką będą mieli godzinę na podjęcie próby pokonania danego stworka, przy czym pojedyncza walka będzie miała limit pięciu minut. Ukończenie rajdu ma ułatwić możliwość współpracy między trzema obecnymi w grze drużynami.

Rajdy pozwolą na zdobycie rzadkich gatunków stworków.

Nie znaczy to, że rajdy będą zarezerwowane tylko dla grup graczy – dopóki nie minie 60 minut, będzie można spokojnie uciec z walki, podleczyć pokemony i kontynuować potyczkę, co pozwoli na ukończenie rajdu nawet w pojedynkę, o ile jesteśmy wystarczająco zdeterminowani. Po pokonaniu bossa uczestnicy będą mieli możliwość jego złapania przy pomocy specjalnych Pokeballi, oczywiście z niższą liczbą punktów CP. Ponadto otrzymają w nagrodę specjalne przedmioty: Golden Razz Berry znacznie ułatwi złapanie pokemona, Rare Candy zastąpi dowolny rodzaj cukierka, a TM-y pozwolą na losową zmianę jednego z ataków posiadanych przez naszych podopiecznych.

Rajdy będą występować w pięciu rangach, w zależności od poziomu trudności, i niewykluczone, że najwyższa z nich będzie zarezerwowana dla z dawna oczekiwanych legendarnych pokemonów. Wskazują na to materiały udostępnione przez Niantic – na jednym ze zdjęć widzimy Tyranitara (jednego z najsilniejszych stworków obecnie dostępnych w grze) jako bossa czwartego poziomu. Wypada przypomnieć, że na jednym z pierwszych zwiastunów Pokemon GO mogliśmy zobaczyć scenę, w której ogromna liczba graczy walczy z potężnym Mewtwo i łatwo sobie wyobrazić, że w taki właśnie sposób doczekamy się wprowadzenia legend. Pierwsze zmiany mają pojawić się już wkrótce, natomiast same rajdy będą wprowadzane stopniowo w przeciągu następnych tygodni. Więcej informacji na temat zmian znajdziecie w dziale pomocy na oficjalnej stronie gry.

Na koniec zwracamy uwagę na doniesienie od społeczności Reddita, według której kilka pokemonów – w tym Gastly oraz Pikachu – doczekało się odświeżonych modeli w grze. Poprzednio taki zabieg dotknął Magikarpia i jego ewolucję Gyaradosa, które niedługo potem doczekały się alternatywnych, bardzo rzadkich wariantów kolorystycznych (znanych jako Shiny).

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej