Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 lutego 2006, 11:17

autor: Daniel Kazek

Duke Nukem żyje i ma się dobrze

Czy dane nam będzie kiedykolwiek uruchomić legendarną na swój sposób produkcję Duke Nukem Forever? Ci którzy już dawno w to zwątpili, być może ponownie obdarzą twórców kredytem zaufania. Serwisowi 1UP udało się namówić na rozmowę George'a Broussarda, który opowiada m.in. o postępach w pracach nad projektem...

Czy dane nam będzie kiedykolwiek uruchomić legendarną na swój sposób produkcję Duke Nukem Forever? Ci którzy już dawno w to zwątpili, być może ponownie obdarzą twórców kredytem zaufania. Serwisowi 1UP udało się namówić na rozmowę George'a Broussarda, który opowiada m.in. o postępach w pracach nad projektem...

Wywiad w głównej mierze koncentruje na długo oczekiwanym Prey jak i historii producenta. Wątek Duke Nukem Forever pojawił się nieco przez przypadek i sprowokował go sam współzałożyciel studia 3D Realms, a temat najwyraźniej bardzo go rozbawił. Zapytany przez redaktora na kiedy program będzie gotowy, odpowiedział "kiedy świnie zaczną latać", dodając jednak po chwili, że prace idą pełną parą i wszystko zmierza w jak najlepszym kierunku.

George Broussard utwierdza nas w tym przekonaniu zdradzając, że wiele elementów gry jest już ukończonych. Najlepszym tego przykładem ma być broń, podobnie jak większość stworów, które to przyjdzie nam za pośrednictwem owego arsenału eliminować. Proces developingu obecnie jest na etapie składania wszystkiego w jedną całość i autorzy starają się tak to uczynić, aby Duke Nukem Forever okazał się produktem jak najbardziej grywalnym. Cóż, poczekamy zobaczymy.

Kompletny wywiad znajdziecie w tym oto miejscu.

Duke Nukem żyje i ma się dobrze - ilustracja #1

Dla niezorientowanych oraz zdezorientowanych, przypominamy, że "Książe" na rynku elektronicznej rozrywki zadebiutował w serii platformówek wydanych nakładem Apogee Software. W połowie lat dziewięćdziesiątych firma występująca już pod szyldem 3D Realms stworzyła pierwszoosobową strzelaninę zatytułowaną Duke Nukem 3D. Program w środowisku graczy odbił się szerokim echem, doprowadzając nawet do podziału miłośników tego typu gier w chwili wydania pierwszej części Quake'a. Rok 2002 przyniósł nam Duke Nukem: Manhattan Project, grę autorstwa firmy Sunstorm Interactive, która wcześniej zajmowała się produkcją dodatków do gier opartych o silnik Build, w tym Duke Nukem 3D: Duke it Out in D.C.

Charyzmatyczny bohater na ekrany monitorów powrócić ma w Duke Nukem Forever - programie o którym tak naprawdę nic nie wiemy, poza tym, że tworzony jest już od wielu lat.