autor: Maciej Myrcha
"Drogi" Crysis
Jeśli ktoś z Was marzy o stworzeniu gry na miarę Crysisa, musi liczyć się z wyłożeniem co najmniej 20 milionów USD na jej produkcję. Tyle bowiem, plus jeszcze 2 miliony, kosztowało studio Crytek przygotowanie wspomnianego FPSa.
Jeśli ktoś z Was marzy o stworzeniu gry na miarę Crysisa, musi liczyć się z wyłożeniem co najmniej 20 milionów USD na jej produkcję. Tyle bowiem, plus jeszcze 2 miliony, kosztowało studio Crytek przygotowanie wspomnianego FPSa.
Informację tę podał do publicznej wiadmości CEO i jeden z współzałożycieli Cryteka, Cevat Yerli, podczas dyskusji panelowej na rozpoczętych właśnie lipskich targach Games Convention. Jednak mimo tak wysokich kosztów, Crysis nie zawiódł swoich twórców i wygenerował zysk: "gdybyśmy nie zarobili na tej grze, nie stałbym teraz przed wami" dodał Yerli. Niestety, informacji jak wysoki był to zysk nie uzyskano.
Nieco zawiedli się ci ze słuchaczy, którzy oczekiwali na jakieś przełomowe zapowiedzi ze strony Cryteka - oprócz tego, iż najnowszy silnik firmy gotowy będzie około roku 2012, kiedy to również przewidywana jest premiera konsol kolejnej generacji, Yerli nie wspomniał ani słowem o planach na najbliższą przyszłość. Tak więc jak na razie pozostaje nam oczekiwanie na premierę Crysis Warhead, która nastąpi już za niecały miesiąc.