Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 marca 2014, 15:55

Dragon Age: Inkwizycja – kolejny wysyp informacji na temat cRPG studia BioWare

Nastąpił kolejny wysyp informacji na temat gry Dragon Age: Inkwizycja, cRPG-a od studia BioWare. Tym razem źródłem nowości jest Official Xbox Magazine, a wieści dotyczą między innymi świata gry, członków drużyny, kreacji bohatera i planowanej liczby zakończeń. Zapraszamy do lektury.

Dopiero co fani gier cRPG od studia BioWare mogli cieszyć się sporą dawką informacji na temat Dragon Age: Inkwizycja, jakie znalazły się w magazynie GameStar, a sieć po raz kolejny zostaje zalana wysypem nowości w temacie tej produkcji. Tym razem źródłem rewelacji jest zapowiedź opublikowana na łamach Official Xbox Magazine, której treść przytoczył jeden z użytkowników oficjalnego forum dyskusyjnego BioWare. Tekst znacząco wzbogaca naszą wiedzę na temat omawianej produkcji, rzucając więcej światła na takie kwestie, jak konstrukcja świata gry, postacie mogące towarzyszyć nam w wyprawach jako członkowie drużyny, początek zabawy i tworzenie bohatera czy też liczba zakończeń przygody. Szczegóły znajdziecie poniżej.

A gdyby tak zagrać kobietą qunari i spróbować romansu między dwojgiem przedstawicieli tej rasy…? - Dragon Age: Inkwizycja – kolejny wysyp informacji na temat cRPG studia BioWare - wiadomość - 2014-03-27
A gdyby tak zagrać kobietą qunari i spróbować romansu między dwojgiem przedstawicieli tej rasy…?
  • Świat gry zostanie podzielony na 5 głównych regionów. Będą to: Ferelden, Wolne Marchie, Orlais, Nevarra i krainy dalijskich elfów (ang. The Dales).
  • Gracz ma mieć możliwość wpływania na środowisko i świat gry poprzez np. oddziaływanie na lokalne osadnictwo, wytaczanie szlaków handlowych, przejmowanie terytoriów czy zakłócanie funkcjonowania naturalnych ekosystemów. Eliminowane inteligentnych stworzeń – jak bandyci czy smoki – będzie miało szczególnie duży wpływ na otoczenie. Likwidowane gatunki fauny i flory będą zastępowane przez inne, otrzymujące szansę na rozwój.
  • Twórcy nie zamierzają sprzedawać dodatków DLC, które będą wprowadzały nowych członków drużyny.
  • Solas (jedna z trzech postaci ujawnionych przy okazji poprzedniego wypływu informacji) to mag apostata i ekspert w sprawach Pustki. Iron Bull został potwierdzony jako członek drużyny – będzie to jednooki qunari, który został wypędzony ze swojego ludu, a teraz służy jako najemnik. Również Sera, elfia łuczniczka, będzie mogła zasilić szeregi inkwizytora.
  • Podczas rozmów uświadczymy trzy różne typy kół dialogowych. Jedno z nich, nazwane „kołem tonacji”, będzie służyło odgrywaniu postaci, drugie – określone mianem „koła wyboru” – posłuży do wygłaszania opinii i decydowania o podejmowanych działaniach, natomiast trzecie, znane jako „koło reakcji”, spotkamy podczas bardziej emocjonalnych momentów.
  • Inkwizytor będzie mógł przemówić jednym z czterech głosów (po dwa na płeć), bez względu na wybraną rasę. Twórcy tłumaczą ograniczenie liczby tembrów głosu bohatera chęcią zmniejszenia rozmiaru plików dźwiękowych. Niemniej, deweloper wciąż prowadzi prace nad tym elementem, sprawdzając, czy nie udałoby mu się obejść owych limitacji.
  • Wszyscy gracze zobaczą taki sam prolog, bez względu na wybory podjęte w oknie kreacji bohatera. Elementy takie jak wygląd, klasa, charakter czy przeszłość postaci zostaną zdeterminowane poprzez wybory podejmowane przez nas w trakcie owego wprowadzenia (być może przyjmie to postać zbliżoną do tego, co znamy z gier z serii The Elder Scrolls).
  • Bohater będzie jedynym ocalałym z incydentu, w wyniku którego doszło do rozdarcia Zasłony i sprowadzenia demonów na Thedas. W związku z tym protagonista zostanie obdarzony wyjątkową zdolnością, umożliwiającą mu zamykanie szczelin, przez które wydostają się mieszkańcy Pustki.
  • Dragon Age: Inkwizycja ma mieć 40 różnych zakończeń, uzależnionych od wyborów dokonywanych przez gracza w kluczowych momentach, a także od działań podejmowanych przez niego przez całą grę. Twórcy obiecali, że różnice między poszczególnymi zakończeniami nie będą sprowadzały się jedynie do detali.
  • Usunięte zostanie ograniczenie co do noszenia różnych rodzajów ubioru/pancerza przez poszczególne klasy postaci. Innymi słowy, nic nie stanie na przeszkodzie, by łotrzyk paradował w czarodziejskich szatach albo żeby mag przywdział zbroję płytową. Rzecz jasna, w wielu przypadkach nie ominą nas kary za takie zabawy.

Przypomnijmy, że Dragon Age: Inkwizycja zadebiutuje na rynku jesienią 2014 roku. Gra będzie dostępna dla posiadaczy komputerów osobistych, a także konsol Xbox 360, PlayStation 3, Xbox One i PlayStation 4. Warto też wspomnieć o dzisiejszych doniesieniach o udziale aktora dubbingowego Steve’a Valentine’a w pracach nad tytułem, które pozwalają przypuszczać, że w Inkwizycji raz jeszcze spotkamy się z ulubieńcem wielu fanek serii, Szarym Strażnikiem Alistairem. Po więcej informacji na temat gry zapraszamy do naszej ubiegłorocznej zapowiedzi:

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej