Dota Auto Chess - tryb rozgrywki w Dota 2 zyskuje na popularności
Kojarzycie Dota Auto Chess? Ten mod do Dota 2 robi obecnie furorę na Steam i według ostatnich doniesień wczoraj bawiło się w niego ponad 100 tys. osób jednocześnie.
Opracowany przez chińską grupę Drogo Studios mod Dota Auto Chess do Dota 2 ma spore szanse stać się jednym z pierwszych przebojów tego roku. Projekt wciąż jest relatywnie nieznany w branży, ale rośnie jak na drożdżach. Wczoraj udało mu się przebić próg 100 tysięcy graczy bawiących się jednocześnie.
Gwoli sprawiedliwości należy dodać, że pojawiły się spekulacje, iż ta liczba może być zawyżona na skutek błędu w systemie Steam. Nawet jeśli jest to prawda, inne dane pokazują, że mod rośnie w bardzo szybkim tempie. Dota Auto Chess jest dostępna przez Steam Workshop, gdzie od premiery 4 stycznia zgromadziła już prawie 750 tysięcy subskrybentów.
Pomimo nazwy, Dota Auto Chess ma niewiele wspólnego z szachami, poza tym że bitwy rozgrywane są na mapach przypominających szachownice. W każdej rundzie losowane są postacie z listy wojowników, a my wybieramy, które z nich kupić za pomocą zgromadzonego podczas rozgrywki złota. Bohaterowie są różnych ras i klas, a trzech tego samego typu może być połączonych w jednego znacznie potężniejszego herosa. Ponadto posiadając kilku podwładnych o tej samej klasie lub rasie, zyskujemy przydatne bonusy.
Same walki toczą się automatycznie, ale duży wybór bohaterów w połączeniu z różnorodnymi zależnościami między nimi sprawia, że rozgrywka posiada zaskakująco dużo głębi. Pomaga w tym fakt, że w każdej rundzie mamy tylko 30 sekund na dokonanie zakupów i łączenie postaci. Do tego widzimy, jakie decyzje podejmuje nasz rywal, a pula, z której losowani są wojownicy, jest wspólna, więc drugi gracz może nas ubiec i nie pozwolić nam stworzyć najlepszej konfiguracji oddziału.
Jeśli Dota Auto Chess nadal będzie rosło w takim tempie, to szybko możemy spodziewać się komercyjnych projektów zainspirowanych tym modem. Na rynku pecetowym dzieje się to dosyć często. Sama Dota zaczęła żywot jako modyfikacja. Tak narodziły się także popularne obecnie gatunki sieciowych gier survivalowych i strzelanek battle royale. W ten sposób zaczynały również marki Counter-Strike oraz Team Fortress 2.
Nie zdziwilibyśmy się więc, gdyby firma Valve zatrudniła twórców z Drogo Studios po to, aby w spokoju mogli rozwijać Dota Auto Chess.