Doom Eternal – poprawione wymagania sprzętowe i pre-load
W sieci pojawiły się zaktualizowane wymagania sprzętowe gry Doom Eternal. Oprócz tego firma Bethesda Softworks ujawniła, kiedy będzie można rozpocząć pre-load i opublikowała dokładną godzinę premiery tej produkcji na poszczególnych platformach. Na deser – techniczne szczegóły dotyczące wersji konsolowych.
- poznaliśmy zaktualizowane wymagania sprzętowe gry Doom Eternal;
- na wszystkich platformach, na których ukaże się 20 marca, gra będzie działać w 60 klatkach na sekundę;
- pliki gry są już dostępne do pobrania na Xboksie One; pozostali gracze rozpoczną pre-load na dwie doby przed premierą omawianej produkcji.
Firma Bethesda Softworks podzieliła się z graczami zaktualizowanymi wymaganiami sprzętowymi gry Doom Eternal. Poza tym poznaliśmy szczegóły związane z pre-loadem, a także dowiedzieliśmy się, jak omawiana produkcja będzie działać na konsolach Sony i Microsoftu oraz platformie Google Stadia. Bez zbędnego przedłużania – przejdźmy do konkretów.
Omówienie poprawionych wymagań sprzętowych należy zacząć od tego, że teraz wiemy już, jakiego sprzętu będziemy potrzebować, by móc cieszyć się grafiką w jakości ultra lub bawić się w rozdzielczości 1080p, jednocześnie podziwiając wysokie detale oprawy wizualnej. Co ciekawe, niektóre wymagania zostały obniżone; w wymaganiach minimalnych miejsce GeForce’a GTX 1060 z 6 GB RAM zajął jego odpowiednik wyposażony w 3 GB pamięci, z kolei w rekomendowanych widnieje 8 (a nie 16) GB RAM.
Wymagania ultra
4K, 60 klatek na sekundę, ustawienia ultra-nightmare lub 1440p, 120 klatek na sekundę, ustawienia ultra-nightmare
System operacyjny: | 64-bitowy Windows 10 |
Procesor: | Intel Core i9-9900K lub lepszy, AMD Ryzen 7 3700X lub lepszy |
Pamięć RAM: | 16 GB |
Karta graficzna: | NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti (11GB) |
Wolne miejsce na dysku: | 50 GB |
Wymagania rekomendowane
1440p, 60 klatek na sekundę, ustawienia wysokie
System operacyjny: | 64-bitowy Windows 10 |
Procesor: | Intel Core i7-6700K lub lepszy, AMD Ryzen 7 1800X lub lepszy |
Pamięć RAM: | 8 GB |
Karta graficzna: | NVIDIA GeForce GTX 1080 (8GB), NVIDIA GeForce RTX 2060 (6GB) lub AMD Radeon RX Vega56 (8GB) |
Wolne miejsce na dysku: | 50 GB |
Wymagania rekomendowane
1080p, 60 klatek na sekundę, ustawienia wysokie
System operacyjny: | 64-bitowy Windows 10 |
Procesor: | Intel Core i7-6700K lub lepszy, AMD Ryzen 7 1800X lub lepszy |
Pamięć RAM: | 8 GB |
Karta graficzna: | NVIDIA GeForce GTX 1060 (6GB), NVIDIA GeForce 970 (4GB; wymagane ustawienie jakości tekstur na średnie), AMD RX 480 (8GB) |
Wolne miejsce na dysku: | 50 GB |
Wymagania minimalne
1080p, 60 klatek na sekundę, ustawienia niskie
System operacyjny: | 64-bitowy Windows 7 lub 10 |
Procesor: | Intel Core i5 3.3 GHz lub lepszy, AMD Ryzen 3 3.1 GHz lub lepszy |
Pamięć RAM: | 8 GB |
Karta graficzna: | NVIDIA GeForce 1050Ti (4GB), GTX 1060 (3GB), GTX 1650 (4GB) lub AMD Radeon R9 280 (3GB), AMD Radeon R9 290 (4GB) or RX 470 (4GB) |
Wolne miejsce na dysku: | 50 GB |
Pochylmy się jeszcze nad kwestiami związanymi z pre-loadem i godziną premiery. Zacznijmy od tego, że na PlayStation 4 oraz Xboksie One zabawę będzie można rozpocząć 20 marca punktualnie o północy polskiego czasu, a na platformie Stadia – o 5:00. Pecetowcy znad Wisły (niezależnie od tego, czy korzystają z platformy Steam, czy też z Bethesda.net) zagrają natomiast o 1:01 rodzimego czasu. Co zaś tyczy się pre-loadu – posiadacze Xboksa One mogą zacząć pobieranie plików gry już teraz, zaś gracze bawiący się na komputerach osobistych oraz PlayStation 4 będą mogli to zrobić na 48 godzin przed premierą gry.
Na konsolach Sony i Microsoftu gra będzie działać w 60 klatkach na sekundę. Niemniej na Xboksie One X i PlayStation 4 Pro uruchomi się ona w rozdzielczości 1440p, skalowanej do 4K. Posiadacze standardowego modelu PlayStation 4, Xboksa One oraz Xboksa One S będą musieli zadowolić się rozdzielczością 1080p. Doom Eternal będzie również wspierał technologię HDR, aczkolwiek tylko na Xboksie One X i platformie Stadia, na której zadziała w rozdzielczości 1080p (lub jeśli posiadamy ekran 4K – 1440p skalowanej do 2160p) oraz 60 (a jakże) klatkach na sekundę.
Przypomnijmy jeszcze, że Doom Eternal doczeka się u nas pełnej lokalizacji. Gra wprowadzi wiele zmian w stosunku do pierwowzoru, a przeczytacie o nich w naszej zapowiedzi. Na Nintendo Switch tytuł ma trafić w późniejszym terminie.