Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 4 kwietnia 2015, 13:49

autor: Adrian Werner

DomiNations – premiera mobilnej strategii twórców Rise of Nations

Doczekaliśmy się wreszcie premiery DomiNations, czyli mobilnej strategii znanego z Rise of Nations studia Big Huge Games. Produkcja dostępna jest w wersjach na systemy iOS i Android.

Nadszedł wreszcie dzień, na który czekało wielu fanów mobilnych strategii. Doczekaliśmy się wreszcie premiery gry DomiNations, opracowanej przez głównego projektanta takich przebojów jak Rise of Nations czy Sid Meier’s Civilization II.

Produkcja dostępna jest w wersjach na urządzenia z systemami iOS i Android. Projekt korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami.

DomiNations łączy mechanizmy znane z gier pokroju Clash of Clans z elementami strategii 4X. Gracze obejmują dowództwo nad jedną z historycznych cywilizacji (do wyboru są m.in. Brytowie, Rzymianie, Chińczycy, Japończycy, Grecy) i próbują przeobrazić ją w mocarstwo mogące podbić cały świat. Zabawa zaczyna się w epoce kamienia łupanego. Rozwijając nację i prowadząc badania nad nowymi technologiami możemy potem przeprowadzić własny lud przez kolejne epoki, aż po czasy współczesne, symbolizowane przez rozpoczęcie podboju kosmosu.

Podczas zabawy gracze gromadzą oczywiście surowce, wznoszą budynki i szkolą armię. W grze pojawiają się znane z serii Civilization cudy (np. piramidy egipskie, Statua Wolności) i generałowie (Aleksander Wielki, Kleopatra, Napoleon Bonaparte), zaś istotną rolę odgrywają sojusze zawiązywane z innymi użytkownikami oraz podbój nowych terenów. Jednocześnie twórcy przygotowali także rozbudowaną kampanię dla pojedynczego gracza, pozwalającą podszlifować swoje umiejętności zanim rozpoczniemy wojny z innymi graczami.

Produkcję opracowała ekipa Big Huge Games. Studio zostało założone w 2000 r. i jego debiutancki projekt, czyli Rise of Nations, był jedną z najwyżej ocenianych tytułów pecetowych 2003 roku. Trzy lata temu zespół został rozwiązany, dlatego sporym zaskoczeniem było jego wskrzeszenie jako dewelopera mobilnego kilka miesięcy temu.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej