Długi gameplay z Assassin’s Creed: Nexus prezentuje najważniejsze elementy gry
Światło dzienne ujrzał długi gameplay z gry Assassin’s Creed: Nexus. Materiał wideo pozwala spojrzeć z bliska na najważniejsze elementy tej produkcji i zapoznać się z jej warstwą fabularną.
Firma Ubisoft opublikowała obszerny, bo trwający niemal dziewięć minut gameplay z gry Assassin’s Creed: Nexus VR. Materiał wideo pozwala zobaczyć w akcji najważniejsze elementy tej produkcji – od poruszania się po mapach przez walkę po skradanie. Film uchyla również rąbka tajemnicy na temat jej warstwy fabularnej.
Assassin’s Creed: Nexus VR to spin-off cyklu Assassin’s Creed, przygotowany z myślą o zestawach rzeczywistości wirtualnej Meta Quest (Quest 2, Quest 3 oraz Quest Pro). Tytuł zadebiutuje 16 listopada bieżącego roku.
- Główną bohaterką gry Assassin’s Creed: Nexus VR będzie Dominika Wilk, czyli hakerka należąca do bractwa Asasynów. Pod przykrywką pracy dla firmy Abstergo, protagonistka musi rozwikłać zagadkę artefaktów ukrytych przez Kassandrę, Ezio Auditore da Firenze oraz Connora Kenwaya. Jak nietrudno się domyślić, w tym celu nasza podopieczna „przeżyje” ich wspomnienia, dzięki czemu w trakcie rozgrywki przejmiemy kontrolę nad każdą z tych postaci.
- Choć akcję będziemy oglądać z oczu bohaterów (FPP), twórcy dołożyli starań, by poruszanie się po lokacjach nie odbiegało zbytnio od tego, do czego przyzwyczaiły nas inne gry spod tego szyldu. Podobnie mają się sprawy z walką, która będzie wymagać blokowania i parowania ciosów oraz wyprowadzania szybkich kontrataków.
- Przeciwko wrogom wykorzystamy zarówno ikoniczne ukryte ostrza, jak i łuk, kuszę, tomahawk czy noże do rzucania oraz bomby. Oczywiście nie zabraknie tu również możliwości skradania oraz cichej eliminacji adwersarzy.
- Twórcy Assassin’s Creed: Nexus VR dołożyli starań, by każdy gracz mógł dostosować tę produkcję do indywidualnych preferencji. W grze pojawi się między innymi możliwość automatyzacji parkouru i aktywowania opartego na teleportach systemu przemieszczania się po lokacjach, czy choćby włączenia specjalnych filtrów zwężających pole widzenia.
- Co ciekawe, w grze zaimplementowano też funkcję przeznaczoną dla osób z lękiem wysokości. Mowa o specjalnej „siatce” nakładanej na obraz w momencie, w którym postać znajdzie się na przykład na dachu wysokiego budynku.