Divinity: Original Sin - obejrzyj godzinny zapis rozgrywki z turowego cRPG studia Larian
Studio Larian wypuściło nowy materiał video z turowego cRPG Divinity: Original Sin. Jest nim trwający prawie godzinę zapis rozgrywki opatrzony komentarzem twórców.
Divinity: Original Sin zapowiada się na jeden z najciekawszych pecetowych RPG-ów tego roku. Aby zwiększyć zainteresowanie grą, studio Larian wypuściło trwający prawię godzinę zapis rozgrywki. Materiałowi video towarzyszy komentarz jednego z deweloperów.
Divinity: Original Sin powstaje wyłącznie z myślą o pecetach. Premiera nastąpi w listopadzie tego roku. Aby pozyskać środki potrzebne na dokończenie projektu, twórcy postanowili skorzystać z Kickstartera. Obecnie, na cztery dni przed końcem akcji, udało się już uzbierać ponad 590 tysięcy dolarów, podczas gdy cel minimalny wynosił 400 tysięcy.
Gra ma stanowić powrót to korzeni gatunku, do typu cRPG, jaki popularny był w latach 80-tych i pierwszej połowie kolejnej dekady. Otrzymamy zatem kamerę przypominającą izometryczną oraz turowy system walki. Nie znaczy to jednak, że Larian zadowoliło się jedynie odtworzeniem starych mechanizmów rozgrywki. Autorzy wprowadzili też wiele nowych funkcji, które nie gryzą się z klasycznym stylem zabawy i zamiast tego stanowią jego logiczną ewolucję.
Przede wszystkim duży nacisk położono na tryb wieloosobowy w postaci kampanii kooperacyjnej. System magiczny oparty zostanie na czterech żywiołach. Współgrać z nim ma interaktywne środowisko gry. Masę elementów będzie można podnosić, rzucać oraz niszczyć. Przykładowo, gdy połamiemy drewnianą beczkę z wodą na ziemi utworzy się kałuża. Po rzuceniu na nią czaru mroźnego wiatru uzyskamy małe lodowisko, a użycie zaklęcia ognia ponownie zamieni je w wodę.
Autorzy Divinity: Original Sin chcą zapewnić swojemu dziełu długowieczność. Osiągnięcie tego celu umożliwi udostępnienie fanom tych samych narzędzi, które posłużyły do stworzenia gry. Edytory mają być w miarę proste do nauczenia, a system skryptów został opracowany specjalnie z myślą o tej produkcji i nie przypomina skomplikowanych języków programistycznych.