Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 lipca 2012, 13:16

autor: Grzegorz Ferenc

Dishonored na PC umożliwi dowolną konfigurację wielu elementów gry

Deweloperzy z Arkane Studios poinformowali, że Dishonored w wersji na PC będzie zawierać dużą liczbę opcji konfiguracji interfejsu i ustawień gry. Na poparcie tej wiadomości zaprezentowali serię screenów.

Na blogu firmy Bethesda pojawiła się informacja o szerokim wachlarzu opcji konfiguracji ustawień gry i elementów interfejsu w nadchodzącej produkcji Arkane Studios – Dishonored. Stanowi ona kolejny dowód na to, że jedna z najbardziej oczekiwanych gier tego roku nie będzie w wersji na PC jedynie zwykłym portem z konsol, o czym pisaliśmy niecały miesiąc temu.

Corvo wkroczy do akcji 12 października bieżącego roku

W pecetowej wersji przygód wyjętego spod prawa Corvo będziemy mogli określić na przykład jakie elementy interfejsu mają pojawić się na ekranie rozgrywki. Ich długa lista obejmuje m.in. ikony stanu, w jakim znajduje się bohater; strzałkę wskazującą następny cel; oznaczenia statusu przeciwników; podświetlanie rzeczy, z którymi można wchodzić w interakcję; paski zdrowia i many, a także – tradycyjnie – rodzaj celownika, jego przeźroczystość itp. Prawdziwi miłośnicy skradanek będą mogli wyłączyć wszystkie te elementy albo zaznaczyć, że chcą, aby pojawiały się one tylko w określonych momentach. Twórcy chcą w ten sposób zapewnić graczom jak najgłębsze wczucie się w styl i klimat Dishonored.

Screen ukazujący dowolną konfigurację elementów interfejsu #1

Screen ukazujący dowolną konfigurację elementów interfejsu #2

Screen ukazujący dowolną konfigurację elementów interfejsu #3

Ponadto gra w wersji na PC umożliwi przypisywanie umiejętności i elementów wyposażenia do klawiszy szybkiego wyboru (od 1 do 0), wywoływanie menu szybkiego wyboru przy pomocy środkowego przycisku myszy, zmianę kąta pola widzenia, określenie czułości kontrolerów wraz z opcjami automatycznego i wspomaganego celowania oraz wiele innych opcji. Zaoferuje także szeroką gamę ustawień grafiki.

Ekran konfiguracji elementów interfejsu

Trzeba przyznać, że są to małe rzeczy, które jednak cieszą. Z pewnością nie należy się spodziewać w tym zakresie jakichś rewolucyjnych rozwiązań. Ujawnione informacje świadczą o znaczeniu, jakie twórcy z Arkane Studios przywiązują do jak najlepszego wykonania steampunkowej gry akcji. Premiera tytułu zapowiadana jest na 12 października bieżącego roku w wersjach na PC oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3.