autor: Łukasz Szliselman
DirectX 12 bije DX11 na głowę. Pierwsze testy w benchmarku z gry Ashes of the Singularity
Na bazie gry Ashes of the Singularity zbudowano benchmark, w którym sprawdzono wydajność DirectX 12. Pierwsze testy wyraźnie wskazują, że nowa wersja bibliotek spełni pokładane w niej nadzieje.
Ze względu na ogromną liczbę wyświetlanych obiektów Ashes of the Singularity świetnie nadało się na benchmark DirectX 12
Kurtyna milczenia opadła, w sieci pojawiły się pierwsze testy bibliotek DirectX 12. W tym celu wykorzystano benchmark zbudowany na sekwencjach z nadchodzącej gry Ashes of the Singularity od studia Stardock Systems. Po uruchomieniu testu w trybie DX12 serwisy Eurogamer i IGN zgodnie zauważyły znaczny wzrost wydajności w stosunku do wersji DX11 – nawet o 20% więcej klatek na sekundę, jak zaraportował IGN. Jeszcze bardziej imponujący jest skok liczby elementów wyświetlanych na ekranie w testach 3DMark API Overhead – przy wielowątkowym DX11 było to ok. 2,6 milionów, ale w przypadku „dwunastki” już ponad 16 mln. Po szczegóły odsyłamy Was do artykułów na Eurogamerze i IGN.
Mimo tych znakomitych wyników, warto pamiętać, że testy nie były przeprowadzone na faktycznej grze, ale oskryptowanej sekwencji 3D, która posłużyła za benchmark. Trudno powiedzieć, czy równie dobre efekty DX12 osiągnie w grach. Przypominamy, że nowa wersja bibliotek graficznych firmy Microsoft jest dostępna wraz z systemem Windows 10.