Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 lipca 2023, 12:10

autor: Adrian Werner

Mamy nowego rekordzistę! Nad tą grą pracowała największa liczba deweloperów w historii

Diablo 4 pobiło rekord długości listy płac. Znalazło się na niej ponad dziewięć tysięcy osób.

Źródło fot. Activision Blizzard
i

Nikt nie był zaskoczony, gdy Diablo 4 okazało się jednym z największych przebojów tego roku. Niespodzianką jest jednak to, jak wiele osób pracowało nad tym projektem.

  1. Jak poinformował serwis MobyGames, dostarczający od lat obszernej wiedzy na temat gier, na liście płac Diablo 4 znalazło się aż 9166 osób. Z tego 475 umieszczono w sekcji podziękowań, ale reszta brała udział w pracach nad projektem i odpowiadała za jego wydanie.
  2. To absolutny rekord – żadna inna gra nie może się równać z Diablo IV pod tym względem.
  3. Największa, bo licząca aż 2464 nazwisk, jest grupa osób odpowiedzialnych za dźwięk (w tym kwestie audio).
  4. 902 osoby brały udział w tworzeniu elementów graficznych, a 394 w programowaniu gry. Z kolei za projektowanie odpowiadało 193 deweloperów, a za testowanie jakości – 397.
  5. Podczas prac twórcom urodziło się 67 dzieci.
  6. Spośród tych 9166 nazwisk na liście płac prawie cztery tysiące pracowało również przy Overwatch 2, a niecałe 2,5 tys. przy Warcraft III: ReForged.

Studia tworzące gry robią się coraz większe

Rosnący poziom skomplikowania gier powoduje, że zespoły deweloperskie pracujące nad produkcjami AAA są coraz bardziej liczne. Nawet jednak biorąc to pod uwagę, przekraczająca dziewięć tysięcy osób lista płac Diablo 4 jest zaskakująca. Dużą w tym rolę odegrał zapewne bardzo długi cykl produkcyjny. Prace nad wersją, która ostatecznie została wydana (znana jako Projekt Fenris), ruszyły w 2016 roku.

Przypomnijmy, że Diablo 4 ukazało się 6 czerwca 2023 roku równocześnie na PC oraz konsolach PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5 i Xbox Series X/S.

Gra okazała się wielkim przebojem i jest najszybciej sprzedającą się produkcją w 32-letnim dorobku studia Blizzard Entertainment.

  1. Bierzemy pod lupę zalety i wady endgame'u w Diablo 4
  2. Recenzja Diablo 4. Król powrócił, ale ma kryzys tożsamości
  3. Poradnik do Diablo IV
  4. Oficjalna strona Diablo IV

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej