Diablo 4 w pięć dni przyniosło 666 milionów dolarów, Blizzard nie żartuje
Blizzard zaprezentował garść statystyk z rozgrywki Diablo IV, a także przedstawił najnowsze dane o przychodach ze sprzedaży tej produkcji.
Blizzard ujawnił najnowsze wyniki sprzedaży Diablo IV. W ciągu pięciu dni od premiery tytuł wygenerował 666 milionów dolarów przychodu, ustanawiając nowy rekord dla gier amerykańskiego producenta. Przypomnijmy, że już w dniu debiutu gra została ogłoszona najszybciej sprzedającą się pozycją w dorobku Blizzarda.
Blizzard sypie liczbami
Blizzard nie podał dokładnej liczby sprzedanych egzemplarzy Diablo IV. Zakładając jednak, że gracze wybierali przede wszystkim standardową edycję gry, która kosztuje 70 dolarów (w przecenie, choćby w sklepie EBGames, nawet 65 dol.), można pokusić się o stwierdzenie, że gra rozeszła się w około 9 mln egzemplarzy.
Oczywiście to tylko zabawa w szacunki – w końcu edycje zapewniające wcześniejszy dostęp do gry (Deluxe i Ultimate) kosztowały 90 i 100 dolarów, a wiemy, że nie brakowało chętnych na ich zakup. Pozostaje nam zatem czekać na oficjalne dane Blizzarda.
Poza wspomnianymi dochodami twórcy Diablo IV przedstawili konkretne liczby osiągnięte w samej grze. Do tej pory gracze:
- zabili 276 miliardów potworów;
- zginęli 317 milionów razy (Megan Fox miałaby co robić w tym przypadku);
- rozegrali 276 milionów godzin od startu wczesnego dostępu;
- zostali pokonani 5,8 miliona razy przez Rzeźnika;
- zginęli 430 tysięcy w pojedynkach PvP.
Blizzard pochwalił się też, że Diablo IV jest numerem jeden na Twitchu pod względem godzin streamowania i oglądania rozgrywki, licząc od dnia rozpoczęcia wczesnego dostępu (1 czerwca) do 9 czerwca.
Nadal trwa także wyścig – 1000 pierwszych graczy, którzy ukończą grę w trybie hardcore zostanie upamiętnionych na figurce Lilith. To zadanie udało się już wykonać użytkownikowi wudijo.
Diablo 4 jest dostępne na PC, Xbox One, Xbox Series X/S, PlayStation 4 oraz PlayStation 5.
Inne gry Activision Blizzard również notują wysokie wyniki
W zeszłym roku na rynek trafiło Call of Duty: Modern Warfare II (28 października), które wygenerowało miliard dolarów przychodu w ciągu dziesięciu dni od premiery. Mniej więcej w tym samym czasie premierę miało Overwatch 2, które przyciągnęło 25 milionów graczy.
Patrząc na te statystyki, nie dziwi, że Microsoft jest zdeterminowany, aby ostatecznie doprowadzić do przejęcia Activision Blizzard. Obecnie gigant z Redmond walczy w sądzie o zmianę decyzji brytyjskiego Urzędu ds. Regulacji i Rynku, który zablokował wartą 69 miliardów dolarów transakcję na tamtejszym rynku.