Diablo 4: porcja wieści o Vessel of Hatred, szczegóły 3. sezonu i aktualizacji 1.2.2
Twórcy Diablo 4 podczas konwentu BlizzCon 2023 omówili szerzej zawartość, którą otrzyma gra w nadchodzącym czasie. Wrócili do tematu dodatku Vessel of Hatred, a także trzeciego sezonu.
Dzięki konwentowi BlizzCon 2023, który odbył się w dniach 3-4 listopada, poznaliśmy szczegóły dotyczące przyszłości Diablo IV. Podczas nowej odsłony „pogawędki przy ognisku” twórcy podzielili się m.in. informacjami o dodatku Vessel of Hatred i zapowiedzieli atrakcje związane z trzecim sezonem. Poniżej znajdziecie najciekawsze informacje ze wspomnianej rozmowy.
Jeśli macie wolną godzinę, możecie także obejrzeć cały materiał, w którym wystąpili Joe Shely (reżyser gry), Brent Gibson (zastępca reżysera), Tiffany Wat (reżyserka produkcji), Kayleigh Calder (główna producentka), oraz Adam Fletcher (zastępca dyrektora ds. społeczności.)
Nowe wieści o dodatku Vessel of Hatred
Zgodnie z piątkową zapowiedzią, pierwsze duże rozszerzenie do Diablo IV zabierze nas do dżungli krainy Nahantu, w tym miast Kurast oraz Trancival. Tym samym odwiedzimy lokacje znane z Diablo II. Wątek fabularny skupi się natomiast na losach Neireli, której towarzyszyć będzie Pan Nienawiści, Mefisto.
Nowi gracze będą mogli pominąć historię przedstawioną w podstawowej wersji gry i od razu wziąć udział w nadchodzącej przygodzie. Rozszerzenie wprowadzi także unikalną, tytułową klasę postaci, która będzie różnić się od profesji zaprezentowanych w poprzednich odsłonach cyklu.
Data startu sezonu 3. i nowości w Sezonie Krwi
W trwającym obecnie sezonie drugim przed nowym wyzwaniem staną gracze, których postacie osiągnęły 100. poziom. Z myślą o nich powstaje Rzeźnia Zira, czyli szereg prób, które potrwają od 5 grudnia do 23 stycznia. Wraz z nimi twórcy zaoferują graczom dwadzieścia etapów o rosnącym poziomie trudności.
W trwającym Sezonie Krwi doczekamy się także świątecznego wydarzenia, czyli Zimowego Pomoru, które rozpocznie się nie 12 (według poprzednich doniesień), lecz 5 grudnia. W tym czasie odbudujemy Zimowy Rynek i przemierzymy ponownie Strzaskane Szczyty, broniąc ludność przed morowymi potworami oraz potężnym Horrorem w Szkarłacie. Wydarzenie zakończy się 21 grudnia.
Twórcy potwierdzili także, że w trzecim sezonie, który rozpocznie się 23 stycznia, do Diablo IV zawitają Cięgi – nieliniowe, zmieniane co tydzień podziemia, w których zmierzymy się z innymi graczami, a także zdobędziemy dowody potęgi, likwidując potwory lub niszcząc przedmioty. Będą im towarzyszyć cotygodniowe rankingi skupione na postępach postaci zwykłych i hardkorowych, jak również konkretnych klas oraz grup. Najlepsi z najlepszych trafią na permanentną tablicę wyników zwaną Salą Starożytnych.
Diablo 4 – aktualizacja 1.2.2
Te nowości zobaczymy już pojutrze. Wraz z wersją 1.2.2 w Diablo IV pojawi się pięć plugawych pierścieni, które nawiązują do pierwszego sezonu (Plugawców). Każdy z nich dedykowany jest jednej z dostępnych klas postaci, znacznie wpływając na ich zdolności.
Dla przykładu: za sprawą opracowanego dla nekromanty Pierścienia Świętokradczej Duszy umiejętności Ożywienie Szkieletu, Wybuch Zwłok i Trupie Macki aktywowane są automatycznie z kilko- lub kilkunastosekundowym czasem odnowienia. Z kolei Opalizująca Obrączka Tal Rashy na 4 sekundy zapewnia czarodziejowi zwiększenie obrażeń o 10–15% za każdym razem, gdy wróg zostanie zraniony za pomocą żywiołów.
Nowe przedmioty dostępne będą od 7 listopada w Sferach Sezonowej i Wieczności. Ich pełny opis dostępny jest na oficjalnej stronie studia Blizzard, podobnie jak wykaz błędów naprawionych w ramach aktualizacji 1.2.2.
Zobacz również: