Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 sierpnia 2022, 12:01

autor: Adrian Werner

Diablo 4 na dobrej drodze do premiery w 2023 roku; Call of Duty traci graczy

Activision zapewnia w raporcie finansowym, że Diablo 4 zdąży na premierę w 2023 roku. To ważne, bo Blizzard jest jedynym działem firmy, który nie traci graczy.

Firma Activision Blizzard opublikowała sprawozdanie finansowe za drugi kwartał tego roku. Przychody wyniosły 1,6 mld dolarów, z czego aż 1,47 mld przypadło na dystrybucję cyfrową (wliczając w to abonamenty i mikropłatności). Wydawca wypracował również 198 mln dolarów zysku. Dla porównania w drugim kwartale 2021 roku przychody zamknęły się w kwocie 2,29 mld dolarów, a zysk – 338 mln dolarów.

Rośnie liczba grających w produkcje Blizzarda

Najciekawszym fragmentem raportu były informacje o kondycji studia Blizzard Entertainment

  1. Liczba osób, które grają w produkcje Blizzarda przynajmniej raz w miesiącu zwiększyła się z 22 do 27 mln.
  2. Ten wzrost jest zasługą premiery Diablo Immortal. Gra po debiucie trafiła na pierwsze miejsce najczęściej pobieranych produkcji mobilnych w ponad 100 krajach.
  3. Połowa z grających w Diablo Immortal wcześniej nie bawiła się w żadną produkcję Blizzarda.
  4. Prace nad Diablo IV mają przebiegać zgodnie z planem i wydawca jest pewien premiery w przyszłym roku.
  5. Przychody z gier Blizzarda były niższe niż drugim kwartale ubiegłego roku, ale nie jest to zaskoczeniem, gdyż zeszłoroczne wyniki mocno podbiła premiera World of Warcraft: The Burning Crusade Classic w czerwcu 2021 r.

Spada liczba bawiących się w inne gry Activision

Blizzard był jedynym działem firmy, który zanotował wzrost liczby graczy w drugim kwartale tego roku.

King

  1. Liczba grających w casualowe produkcje studia King spadła z 250 mln do 240.
  2. Wzrosły za to przychody. Zwłaszcza dobrze radzi sobie seria Candy Crush, która zarobiła w drugim kwartale o 6% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
  3. Zwiększył się również czas, który gracze spędzają na zabawie w produkcje studia.
  4. O 20% wzrosły przychody działu marketingowego studia, odpowiedzialnego za monetyzację reklam w grach zespołu.

Activision

  1. Liczba grających w produkcje Activision, nie licząc gier Blizzarda i Kinga, spadła ze 100 mln do 94 mln osób miesięcznie.
  2. Słabe wyniki tych gier są głównym powodem dla którego przychody i zyski wydawcy spadły w porównaniu z ubiegłym rokiem.
  3. Wydawca winą za tą sytuację obardzo głównie mniejsze niż wcześniej zainteresowanie serią Call of Duty. Dotyczy to zwłaszcza CoD: Vanguard.
  4. Firma jest jednak pewna, że Call of Duty: Modern Warfare II oraz Call of Duty: Warzone 2 pozwolą marce wrócić na dawne poziomy popularności.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej