Diablo 4 jako gra-usługa; sezony i mikropłatności bez tajemnic
Blizzard przedstawił nowe informacje na temat Diablo 4, wprost nazywając je grą-usługą. Dotyczą one mikrotransakcji oraz sezonów, w ramach których gracze będą mogli zdobywać nagrody.
Wciąż nie poznaliśmy konkretnej daty premiery Diablo IV. Wiemy tylko, że nowy hack’n’slash Blizzarda ma się ukazać w 2023 roku na PC, PS4, PS5, XOne i XSX/S. Stopniowo dostajemy jednak coraz więcej informacji na temat owej produkcji. Dziś „Zamieć” wystosowała obszerny komunikat, w którym szczegółowo omówiono kwestie sezonów, mikrotransakcji i elementów kosmetycznych, a także – dość powierzchownie – planowanych popremierowych zmian w rozgrywce.
Sezony w Diablo 4
- Powrócą sezony znane choćby z Diablo III i Diablo II: Resurrecred, ale mają być znacznie bogatsze w atrakcje, szykowane przez dedykowany im duży zespół deweloperów.
- Pierwszy sezon ma wystartować już na premierę gry.
- Po jego zakończeniu sezonową postacią będzie można dalej grać w „zwykłym” trybie, lecz wraz z początkiem kolejnego sezonu trzeba będzie utworzyć nowego herosa.
- W ciągu jednego roku planowo mają odbywać się cztery sezony.
- „Każdy nowy sezon będzie oferował nowe funkcje oraz serie zadań wprowadzających nowe wyzwania, tajemnice i możliwości zdobywania doświadczenia”.
Mikrotransakcje i elementy kosmetyczne w Diablo 4
- Postępy sezonowe będą dokonywane w ramach podzielonego na poziomy karnetu sezonowego – w domyśle przypominającego karnet bojowy z Diablo Immortal.
- Ma on zawierać nagrody możliwe do zdobycia za darmo, poprzez samo granie (elementy ozdobne, waluta premium oraz wzmocnienia), a także płatne, wymagające nabycia karnetu premium (tylko ozdoby i waluta premium).
- Tę ostatnią będzie można wydać na elementy kosmetyczne w sklepie gry. Zakupy mają być jednak w pełni opcjonalne, co oznacza, że powinno dać się skorzystać ze wszystkich podstawowych i sezonowych funkcji gry bez wnoszenia jakichkolwiek opłat.
- Ponadto przed zakupem skórki dla broni czy zbroi będzie można sprawdzić, jak prezentuje się ona na danej postaci.
- Co ciekawe, wiele unikatowych i legendarnych przedmiotów ma się dać znaleźć w świecie gry, bez konieczności zaglądania do sklepu.
- Elementy kosmetyczne będą powiązane z klasami postaci, co oznacza, że w zakupioną skórkę dla nekromanty da się wyposażyć innych nekromantów czy nekromantki, ale już nie druida – wyjątek mają stanowić przedmioty sezonowe, które będą wyglądały (niemal) tak samo na postaci każdej klasy.
Kegan Clark, dyrektor ds. produktu w Diablo IV, twierdzi, że (pisownia oryginalna):
Podczas projektowania płatnych elementów gry zależało nam na stworzeniu pięknych rzeczy, dostarczających lepszych wrażeń z rozgrywki. […] Wśród darmowych nagród znajdą się wzmocnienia dla wszystkich graczy – ułatwią i przyspieszą zdobywanie doświadczenia świeżo stworzonymi postaciami sezonowymi. Natomiast nagrody premium skupią się na estetyce, oferując wartościowe elementy ozdobne oraz walutę premium. Wiele z tych nagród będzie związanych z sezonowym tematem, by gracze mogli się pochwalić swoim udziałem w danym sezonie. […]
Podkreślamy – gracze nie mogą odblokować wzmocnień sezonowych szybciej poprzez zakupy w sklepie, wydanie rzeczywistych pieniędzy w żaden sposób nie umożliwi odblokowania większej liczby wzmocnień ani nie przyspieszy ich odblokowywania.
Rozgrywka w Diablo 4
- Blizzard zamierza regularnie odświeżać aktualną w danym czasie „metagrę” Diablo IV.
- Dlatego po premierze tytułu dodawane będą „legendarne i unikatowe przedmioty, tablice poziomów mistrzowskich, glify oraz inne elementy odświeżające fundamenty rozgrywki i wprowadzające nowe możliwości konfiguracji”.
- Twórcy obiecują słuchać się graczy i priorytetowo traktować funkcje, których brak czy złe działanie oni zgłoszą.
- Diablo 4 musi być inne od Immortal. Inaczej to dla mnie smutny koniec serii
- Oficjalna strona internetowa gry Diablo IV