Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 sierpnia 2022, 21:00

Diablo 4 jako gra-usługa; sezony i mikropłatności bez tajemnic

Blizzard przedstawił nowe informacje na temat Diablo 4, wprost nazywając je grą-usługą. Dotyczą one mikrotransakcji oraz sezonów, w ramach których gracze będą mogli zdobywać nagrody.

Wciąż nie poznaliśmy konkretnej daty premiery Diablo IV. Wiemy tylko, że nowy hack’n’slash Blizzarda ma się ukazać w 2023 roku na PC, PS4, PS5, XOne i XSX/S. Stopniowo dostajemy jednak coraz więcej informacji na temat owej produkcji. Dziś „Zamieć” wystosowała obszerny komunikat, w którym szczegółowo omówiono kwestie sezonów, mikrotransakcji i elementów kosmetycznych, a także – dość powierzchownie – planowanych popremierowych zmian w rozgrywce.

Sezony w Diablo 4

  • Powrócą sezony znane choćby z Diablo III i Diablo II: Resurrecred, ale mają być znacznie bogatsze w atrakcje, szykowane przez dedykowany im duży zespół deweloperów.
  • Pierwszy sezon ma wystartować już na premierę gry.
  • Po jego zakończeniu sezonową postacią będzie można dalej grać w „zwykłym” trybie, lecz wraz z początkiem kolejnego sezonu trzeba będzie utworzyć nowego herosa.
  • W ciągu jednego roku planowo mają odbywać się cztery sezony.
  • „Każdy nowy sezon będzie oferował nowe funkcje oraz serie zadań wprowadzających nowe wyzwania, tajemnice i możliwości zdobywania doświadczenia”.
Diablo 4 jako gra-usługa; sezony i mikropłatności bez tajemnic - ilustracja #1

Źródło: Blizzard.

Mikrotransakcje i elementy kosmetyczne w Diablo 4

  • Postępy sezonowe będą dokonywane w ramach podzielonego na poziomy karnetu sezonowego – w domyśle przypominającego karnet bojowy z Diablo Immortal.
  • Ma on zawierać nagrody możliwe do zdobycia za darmo, poprzez samo granie (elementy ozdobne, waluta premium oraz wzmocnienia), a także płatne, wymagające nabycia karnetu premium (tylko ozdoby i waluta premium).
  • Tę ostatnią będzie można wydać na elementy kosmetyczne w sklepie gry. Zakupy mają być jednak w pełni opcjonalne, co oznacza, że powinno dać się skorzystać ze wszystkich podstawowych i sezonowych funkcji gry bez wnoszenia jakichkolwiek opłat.
  • Ponadto przed zakupem skórki dla broni czy zbroi będzie można sprawdzić, jak prezentuje się ona na danej postaci.
  • Co ciekawe, wiele unikatowych i legendarnych przedmiotów ma się dać znaleźć w świecie gry, bez konieczności zaglądania do sklepu.
  • Elementy kosmetyczne będą powiązane z klasami postaci, co oznacza, że w zakupioną skórkę dla nekromanty da się wyposażyć innych nekromantów czy nekromantki, ale już nie druida – wyjątek mają stanowić przedmioty sezonowe, które będą wyglądały (niemal) tak samo na postaci każdej klasy.
Diablo 4 jako gra-usługa; sezony i mikropłatności bez tajemnic - ilustracja #2

Źródło: Blizzard.

Kegan Clark, dyrektor ds. produktu w Diablo IV, twierdzi, że (pisownia oryginalna):

Podczas projektowania płatnych elementów gry zależało nam na stworzeniu pięknych rzeczy, dostarczających lepszych wrażeń z rozgrywki. […] Wśród darmowych nagród znajdą się wzmocnienia dla wszystkich graczy – ułatwią i przyspieszą zdobywanie doświadczenia świeżo stworzonymi postaciami sezonowymi. Natomiast nagrody premium skupią się na estetyce, oferując wartościowe elementy ozdobne oraz walutę premium. Wiele z tych nagród będzie związanych z sezonowym tematem, by gracze mogli się pochwalić swoim udziałem w danym sezonie. […]

Podkreślamy – gracze nie mogą odblokować wzmocnień sezonowych szybciej poprzez zakupy w sklepie, wydanie rzeczywistych pieniędzy w żaden sposób nie umożliwi odblokowania większej liczby wzmocnień ani nie przyspieszy ich odblokowywania.

Diablo 4 jako gra-usługa; sezony i mikropłatności bez tajemnic - ilustracja #3

Źródło: Blizzard.

Diablo 4 jako gra-usługa; sezony i mikropłatności bez tajemnic - ilustracja #4

Źródło: Blizzard.

Rozgrywka w Diablo 4

  • Blizzard zamierza regularnie odświeżać aktualną w danym czasie „metagrę” Diablo IV.
  • Dlatego po premierze tytułu dodawane będą „legendarne i unikatowe przedmioty, tablice poziomów mistrzowskich, glify oraz inne elementy odświeżające fundamenty rozgrywki i wprowadzające nowe możliwości konfiguracji”.
  • Twórcy obiecują słuchać się graczy i priorytetowo traktować funkcje, których brak czy złe działanie oni zgłoszą.
Diablo 4 jako gra-usługa; sezony i mikropłatności bez tajemnic - ilustracja #5

Źródło: Blizzard.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej