Destiny trafi do sprzedaży we wrześniu 2014 roku
Zespół Bungie ogłosił, że premiera gry Destiny nastąpi we wrześniu przyszłego roku. Natomiast latem ruszą zakrojone na szeroką skalę beta testy projektu.
Studio Bungie ujawniło wreszcie planowaną datę premiery gry Destiny. Produkcja trafi do sprzedaży 9 września przyszłego roku. Debiut rynkowy poprzedzą zakrojone na szeroką skalę beta testy, które ruszą latem 2014 r. Wpierw dostępne one będą jedynie dla posiadaczy PlayStation 3 i PlayStation 4, a dopiero w późniejszym terminie dołącza do nich użytkownicy konsol firmy Microsoft.
Warto wspomnieć, że beta zaliczy tym samym lekki poślizg. Początkowo studio Bungie planowało bowiem jej uruchomienie na początku przyszłego roku. Autorzy traktują start testów bardzo poważnie – jako przedsięwzięcie o skali przypominającej premierę pełnej wersji. W przypadku poprzednich projektów zespołu, czyli kolejnych odsłon cyklu Halo, wystarczyło dać użytkownikom mały wycinek całości w postaci kilku map multiplayer. Natomiast Destiny zostało skonstruowane w sposób, który czyni takie podejście niemożliwym. Zamiast tego twórcy muszą udostępnić od razu znaczą część całej zawartości.
Przypomnijmy na koniec, że jedynym sposobem na wzięcie udziału w beta testach będzie nabycie gry Destiny w przedsprzedaży.
- Oficjalna strona internetowa gry Destiny
- Widzieliśmy Destiny - sieciową strzelaninę od twórców Halo (zapowiedź)
Destiny przeniesie nas siedemset lat w przyszłość, w postapokaliptyczną rzeczywistość, gdzie kres złotej erze ludzkości położył kataklizm, który doprowadził do wyginięcia większości gatunku ludzkiego. Nieliczni ocalali przetrwali na Ziemi dzięki pomocy tajemniczego olbrzymiego statku znanego jako Podróżnik. W momencie rozpoczęcia gry jedyne miasto naszego gatunku staje się celem ataku obcej cywilizacji. Gracze wcielają się w obdarzonych nadnaturalnymi mocami strażników, których zadaniem jest obrona ostatniego bastionu ludzkości.
Projekt jest pierwszy owocem umowy o dziesięcioletniej współpracy między Bungie a firmą Activision. Produkcja planowana jest jako pierwsza odsłona dłuższej serii, której kolejne odsłony mają regularnie trafiać na rynek w następnych latach.
Gra zmierza na PlayStation 3, Xboksa 360, PlayStation 4 i Xboksa One. Twórcy nie wykluczają w przyszłości edycji pecetowej, ale podkreślają, że wpierw chcą się skoncentrować na odpowiednim dopracowaniu wydań konsolowych.