autor: Janusz Guzowski
Destiny – najlepszy debiut nowej marki w historii. Top 10 UK (7 – 13 września)
Według danych opublikowanych przez firmę Chart-Track, w ostatnim tygodniu Destiny było najlepiej sprzedającą się grą w Wielkiej Brytanii. Nowa produkcja studia Bungie ustanowiła jednocześnie rekord sprzedaży nowej marki, odbierając miano najlepszego debiutu w historii grze Watch_Dogs.
Jak podaje firma Chart-Track, najnowsza produkcja studia Bungie, futurystyczna sieciowa strzelanka Destiny, była najchętniej kupowaną grą w Wielkiej Brytanii między 7 a 13 września. Chociaż nowy tytuł zadebiutował dopiero we wtorek, 9 września, to mimo to udało mu się pobić rekord sprzedaży nowej marki, należący dotychczas do Watch_Dogs, który w pierwszym tygodniu na całym świecie rozszedł się w 4 milionach egzemplarzy.
46% sprzedanych kopii to wersje przeznaczone na konsolę PlayStation 4 (z uwzględnieniem zestawów z konsolą), 36% zaś to wydania na Xbox One. Przewaga Sony nad Microsoftem odwrócila się, jeśli chodzi o sprzęt starej generacji, gdzie sprzedaż wynosiła odpowiednio 14% dla Xbox 360 i 4% dla PlayStation 3. Ostatecznie więc łączne wyniki rozłożyły się praktycznie po równo.
Nie podano dokładnych liczb, ale już wcześniej firma Activision informowała, że w ciągu pierwszej doby światowej sprzedaży, gra Destiny wygenerowała 500 milionów dolarów przychodu (czyli tyle, ile zainwestowano w produkcję i promocję nowej marki) i okazała się najczęściej kupowanym tytułem, jeśli chodzi o dystrybucję cyfrową na konsole. Wydawca liczy, że jego nowy produkt będzie kolejnym, który przekroczy próg miliarda dolarów przychodu. Dla porównania, w dniu wejścia na rynek Grand Theft Auto V, we wrześniu 2013 roku, łączna wartość sprzedanych egzemplarzy wyniosła 800 milionów dolarów. Trzeciego dnia osiągneła miliard.
Chart-Track uwzględnia w swoich wyliczeniach tylko egzemplarze pudełkowe, dlatego na całościowe wyniki sprzedaży Destiny z pierwszego tygodnia przyjdzie jeszcze trochę poczekać. W pierwszej trójce tego tygodnia, oprócz Destiny i Watch_Dogs, znalazła się też niedawna premiera – The Sims 4, która była najbardziej rozchwytywanym tytułem zeszłego tygodnia. W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze dwie premiery – NHL 15 na 7. pozycji oraz bijatyka Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution na miejscu 10.
Całość sprzedaży pudełkowej w Wielkiej Brytanii w okresie 7 – 13 września wygląda następująco:
1. | Destiny |
2. | The Sims 4 |
3. | Watch_Dogs |
4. | Call of Duty: Ghosts |
5. | The Last of Us: Remastered |
6. | Minecraft: Xbox 360 Edition |
7. | NHL 15 |
8. | Plants Vs Zombies: Garden Warfare |
9. | Minecraft: PlayStation 3 Edition |
10. | Naruto Ultimate Ninja Storm Revolution |