autor: Kamil Zwijacz
Destiny 2 w 30 klatkach; PS4 Pro za słabe na 60 FPS-ów
Przedstawiciele studia Bungie wyjaśnili, że Destiny 2 na konsolach będzie działać w 30 klatkach na sekundę, gdyż nawet PlayStation 4 Pro nie jest w stanie poradzić sobie z generowaniem świata produkcji w 60 FPS-ach.
Pod koniec marca doczekaliśmy się zapowiedzi gry Destiny 2. Deweloperzy ze studia Bungie zamierzają wprowadzić w kontynuacji popularnej strzelanki sporo zmian, ale na rewolucje technologiczne nie mamy co liczyć, zwłaszcza jeżeli chodzi o animację na konsolach. Deweloper potwierdził, że posiadacze PlayStation 4 Pro otrzymają wyższą rozdzielczość, ale niestety nie 60 klatek na sekundę. Przedstawiciele firmy poruszyli tę kwestię podczas rozmowy z dziennikarzem IGN-u. Luke Smith i Mark Noseworthy wyjaśnili, że PS4 Pro jest „bardzo potężne, ale nie może uruchomić naszej gry w 60 klatkach”. Wszystko przez „bogatą symulację fizyki”, z kolizjami, obsługą połączenia sieciowego itd. – na ogarnięcie tego wszystkiego w 60 FPS-ach sprzęt Sony jest po prostu za słaby, choć na rozdzielczość 4K wystarczy.
Mamy więcej SI, więcej potworów w środowisku z fizycznie symulowanymi pojazdami, postaciami i pociskami. To część magii Destiny (...). Gdy dodasz do tego pięć, sześć czy siedem osób w publicznym wydarzeniu, to sprzęt poddawany jest ogromnym obciążeniom.
Digital Foundry wyjaśniło to w bardziej prosty sposób. Chodzi po prostu o niedobór mocy w CPU. PlayStation 4 Pro ma GPU mocniejsze 2,3x względem podstawowej wersji konsoli, ale CPU tylko o 31% lepsze. W związku z tym generowanie wyższej rozdzielczości jest dużo łatwiejsze niż obsługiwanie systemów symulacji świata. Nieważne więc czy macie słabszą, czy silniejszą odmianę sprzętu, na więcej niż 30 klatek nie macie co liczyć.