„Demotywujące opinie” graczy względem nowości w darmowym survivalu z otwartym światem docenione przez twórców. „Wiemy, że krytyka ma nam pomóc ulepszyć Once Human”
Gracze nie przebierali w słowach, krytykując drugi sezon Once Human. Twórcy są jednak za to wdzięczni, gdyż pomoże im to wprowadzić potrzebne zmiany.
Once Human, czyli dystrybuowana w modelu free-to-play survivalowa gra akcji z elementami MMO, okazało się jednym z największych sukcesów tego roku. Produkcja ta nie tylko zaliczyła bardzo dobry debiut, ale dzisiaj, dwa miesiące po premierze, nadal utrzymuje imponujące wyniki aktywności – wczoraj w najgoręszym momencie dnia bawiło się w niej na Steamie ponad 104 tys. osób równocześnie. Nie znaczy to jednak, że wszystko idzie idealnie. Uruchomiony niedawno drugi sezon wywołał spore kontrowersje i twórcy odnieśli się do nich we wpisie umieszczonym na oficjalnym serwerze gry na Discordzie.
- Deweloperzy przyznali, że otrzymali dużo głosów krytycznych, a niektóre z nich były wręcz „demotywujące” dla zespołu. Niemniej nawet te najgorsze są dla nich ważne, gdyż pozwalają im dowidzieć się, jakie elementy gry nie działają tak, jak powinny i wymagają poprawy.
- Drugi sezon wprowadził wiele zmian rozgrywki dotyczących broni oraz ich balansu, co spowodowało, że „wypieszczone” przez graczy buildy przestały działać prawidłowo. W rezultacie wielu użytkowników poczuło, że ich wcześniejsze wysiłki zostały zmarnowane. Aby to naprawić, wkrótce dodany zostanie system konwersji planów uzbrojenia, który umożliwi przeniesienie gwiazdek (odpowiadających za poziom ulepszenia) z jednego schematu na drugi. Będziemy mogli to zrobić tylko ograniczoną liczbę razy, ale limit ten ma się powoli odnawiać i będzie resetowany z każdym nowym sezonem.
- Gracze narzekają także na konfiguracje serwerów pod względem tzw. tagów scenariuszy, zwłaszcza na to, że zbyt niewiele jest tych z tagiem oznaczającym wysoki poziom trudności. Aby temu zaradzić, autorzy uruchomili ankietę, w której gracze mogą wyrazić swoje opinie odnośnie do tego, jak powinien wyglądać ten aspekt rozgrywki.
Przypomnijmy, że Once Human zadebiutowało 9 lipca na PC. Gra nie oferuje polskiej wersji językowej. W planach jest także wydanie na urządzenia mobilne, ale na razie nie wiadomo, kiedy możemy się go spodziewać. Test techniczny tej wersji ma ruszyć 19 września.