Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 września 2024, 09:27

autor: Adrian Werner

„Demotywujące opinie” graczy względem nowości w darmowym survivalu z otwartym światem docenione przez twórców. „Wiemy, że krytyka ma nam pomóc ulepszyć Once Human”

Gracze nie przebierali w słowach, krytykując drugi sezon Once Human. Twórcy są jednak za to wdzięczni, gdyż pomoże im to wprowadzić potrzebne zmiany.

Źródło fot. Starry Studio.
i

Once Human, czyli dystrybuowana w modelu free-to-play survivalowa gra akcji z elementami MMO, okazało się jednym z największych sukcesów tego roku. Produkcja ta nie tylko zaliczyła bardzo dobry debiut, ale dzisiaj, dwa miesiące po premierze, nadal utrzymuje imponujące wyniki aktywności – wczoraj w najgoręszym momencie dnia bawiło się w niej na Steamie ponad 104 tys. osób równocześnie. Nie znaczy to jednak, że wszystko idzie idealnie. Uruchomiony niedawno drugi sezon wywołał spore kontrowersje i twórcy odnieśli się do nich we wpisie umieszczonym na oficjalnym serwerze gry na Discordzie.

  1. Deweloperzy przyznali, że otrzymali dużo głosów krytycznych, a niektóre z nich były wręcz „demotywujące” dla zespołu. Niemniej nawet te najgorsze są dla nich ważne, gdyż pozwalają im dowidzieć się, jakie elementy gry nie działają tak, jak powinny i wymagają poprawy.
  2. Drugi sezon wprowadził wiele zmian rozgrywki dotyczących broni oraz ich balansu, co spowodowało, że „wypieszczone” przez graczy buildy przestały działać prawidłowo. W rezultacie wielu użytkowników poczuło, że ich wcześniejsze wysiłki zostały zmarnowane. Aby to naprawić, wkrótce dodany zostanie system konwersji planów uzbrojenia, który umożliwi przeniesienie gwiazdek (odpowiadających za poziom ulepszenia) z jednego schematu na drugi. Będziemy mogli to zrobić tylko ograniczoną liczbę razy, ale limit ten ma się powoli odnawiać i będzie resetowany z każdym nowym sezonem.
  3. Gracze narzekają także na konfiguracje serwerów pod względem tzw. tagów scenariuszy, zwłaszcza na to, że zbyt niewiele jest tych z tagiem oznaczającym wysoki poziom trudności. Aby temu zaradzić, autorzy uruchomili ankietę, w której gracze mogą wyrazić swoje opinie odnośnie do tego, jak powinien wyglądać ten aspekt rozgrywki.

Przypomnijmy, że Once Human zadebiutowało 9 lipca na PC. Gra nie oferuje polskiej wersji językowej. W planach jest także wydanie na urządzenia mobilne, ale na razie nie wiadomo, kiedy możemy się go spodziewać. Test techniczny tej wersji ma ruszyć 19 września.

  1. Once Human na Steamie
  2. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej