Demo survivalowego RPG Enshrouded razi fatalną optymalizacją
Popularne demo Enshrouded dostępne od wczoraj na platformie Steam zdaniem wielu graczy ma kiepską optymalizację, z którą nie dają sobie rady nawet bardzo mocne specyfikacje komputerów.
Wczoraj wieczorem na platformie firmy Valve wystartowała kolejna odsłona Festiwalu Steam Next, w ramach którego za darmo ograć można wiele nadchodzących tytułów – głównie w wersji demonstracyjnej.
Wśród setek pozycji do tej pory największą uwagę przykuła gra studia Keen Games, Enshrouded. Ta umiejscowiona w otwartym świecie survivalowa produkcja akcji TPP z licznymi elementami RPG opowiada o kataklizmie spowodowanym przez naszych przodków, który gracz może zatrzymać. Co ważne, tytuł ten można ogrywać zarówno samotnie, jak i w kooperacji do 16 osób.
Niestety, demo mimo swojej popularności obecnie mierzy się z wieloma kłopotami, wśród których na pierwszy plan wybija się bardzo kiepska optymalizacja. Jest to o tyle zaskakujące, że tytuł ma co najwyżej przeciętną, żeby nie powiedzieć brzydką oprawę graficzną.
Steamowe forum „zalewają” wątki graczy, którzy uskarżają się na fatalne działanie gry, czy nawet niemożność jej uruchomienia, mimo spełnienia minimalnych wymagań sprzętowych.
15 fps w rozdzielczości 1080p - grafika 3070 Ti, procesor Ryzen 7 2700x, co jest nie tak? – pyta rozpaczliwie na steamowym forum jeden z internautów.
Co ciekawe, na problemy techniczne uskarżają się nawet osoby z potężnym sprzętem – procesorem Intel Core i9-12900K i kartą graficzną RTX 4090. W trakcie rozgrywki szczególnie obciążona jest „grafika”, której temperatura u niektórych przekracza standardowe wartości. Jakby tego było mało, kłopotów z wydajnością nie rozwiązuje nawet uruchomienie technologii FSR 2.0.
Jak wskazuje część komentujących, bardzo dużo zasobów „zjadać” ma funkcja mgły, dlatego osoby borykające się z niską wydajnością w Enshrouded powinny zmniejszyć opcję „shroud fog”.
Warto mieć jednak na uwadze, że na Steamie dostępna jest jedynie wersja demonstracyjna produkcji. Działanie Enshrouded powinno więc ulec – przynajmniej częściowej – poprawie przy starcie wczesnego dostępu, który nastąpić ma jeszcze w tym roku na PC.