autor: Janusz Burda
Demo BuzzingCars, kolejnej gry twórców Colobot’a
BuzzingCars to gra autorstwa zespołu Epsitec, twórców wydanego w naszym kraju w marcu tego roku Colobot’a. Tym razem są to szalone wyścigi w których trzeba wykazać się nie tylko zręcznością i dobrym refleksem ale także odrobiną sprytu i inteligencji.
BuzzingCars to gra autorstwa zespołu Epsitec, twórców wydanego w naszym kraju w marcu tego roku Colobot’a. Tym razem są to szalone wyścigi w których trzeba wykazać się nie tylko zręcznością i dobrym refleksem ale także odrobiną sprytu i inteligencji.
Udostępnione właśnie demo tej gry pozwoli Wam osobiście się o tym przekonać.
Pliki: BuzzingCars – demo [20.9MB]
W pełnej wersji gry do naszej dyspozycji oddanych zostało 28 różnorodnych misji, każda z nich to odmienne wyzwanie – raz będzie to slalom pomiędzy polami minowymi na czas, innym razem naszym zadaniem stanie się przetransportowanie w bezpieczne miejsce bomby z tykającym już zegarem, jeszcze w innym przypadku przy pomocy działa wodnego będziemy musieli uciszyć nazbyt umuzykalnione roboty.
W przypadku gdyby któraś z misji okazała się dla nas zbyt trudna nie musimy z mozołem próbować wielokrotnie ją zaliczyć, BuzzingCars umożliwia przeskoczenie do następnego zadania i powrót do ominiętego dopiero wtedy, gdy poczujemy się na siłach aby je wykonać.
Pokonywanie zakrętów z użyciem hamulca ręcznego, skoki ponad polem niebezpiecznych min, omijanie eksplodujących beczek, odpadające części i widoczne uszkodzenia naszego pojazdu, który deformuje się coraz bardziej po każdej kolizji, to jedynie kilka z elementów urozmaicających zabawę.
Zastosowany engine graficzny pozwala na stosowanie między innymi takich efektów jak: dynamiczne oświetlenie, cienie dla wszystkich przedmiotów (budynki, samochody i inne obiekty), pozostające na ziemi ślady po oponach, odpadające części samochodów, różnego typu efekty „cząsteczkowe”: eksplozje, kurz, iskrzenie, itp.
Do dyspozycji gracza oddanych zostało w sumie siedem pojazdów, każdy z nich charakteryzuje się odmiennymi właściwościami (maksymalna prędkość, przyspieszenie, przyczepność, wytrzymałość), przez co inaczej zachowuje się na trasie, reaguje na nasze polecenia, itp.