autor: Maciej Myrcha
Dead to Rights niegrywalne ?
Redaktorzy serwisu GameSpot mieli niedawno możliwość przetestowania dopiero co ukończonej wersji Dead to Rights na PC. Przypomnijmy, że Dead to Rights to gra z rodzaju TPP oferująca zarówno możliwość walki wręcz jak również eliminacji wrogów przy pomocy szerokiego wachlarza dostępnych broni. W Dead to Rights zaimplementowano również znany z Max Payne tzw bullet time. Twórcy gry liczyli zapewne na to, że gra osiągnie sukces porównywalny z konsolowymi wersjami tego tytułu. Niestety, chyba na razie się przeliczyli, ponieważ wspomniani wyżej panowie testujący grę wykryli poważny błąd, praktycznie uniemożliwiający rozgrywkę.
Redaktorzy serwisu GameSpot mieli niedawno możliwość przetestowania dopiero co ukończonej wersji Dead to Rights na PC. Przypomnijmy, że Dead to Rights to gra z rodzaju TPP oferująca zarówno możliwość walki wręcz jak również eliminacji wrogów przy pomocy szerokiego wachlarza dostępnych broni. W Dead to Rights zaimplementowano również znany z Max Payne tzw. bullet time. Twórcy gry liczyli zapewne na to, że Dead to Rights osiągnie sukces porównywalny z konsolowymi wersjami tego tytułu. Niestety, chyba na razie się przeliczyli, ponieważ wspomniani wyżej panowie testujący grę wykryli poważny błąd, praktycznie uniemożliwiający rozgrywkę.
Osoby, które widziały wcześniejsze wersje gry lub jej konsolowe odmiany, pamiętają zapewne pierwszy, kluczowy dla dalszej rozgrywki, poziom, który stanowił wprowadzenie w mechanikę gry. Otóż w pewnym momencie Jack Slate, czyli postać w którą się tu wcielamy, musi wykorzystać swoją umiejętność podniesienia łatwopalnego pojemnika, rzucenia go w stronę przeciwników i zestrzelenie go w ich pobliżu, co spowoduje oczywiście wybuch i poważne obrażenia u postaci znajdujących się w jego zasięgu. W wersji, którą testował GameSpot, Jack Slate niestety nie podnosi pojemnika co w konsekwencji nie generuje wyżej wymienionej sekwencji czynności i uniemożliwia dalszą rozgrywkę.
Błąd ten pojawił się na dwóch różnych konfiguracjach sprzętowych, spełniających rekomendowane wymagania oraz z zainstalowanymi najnowszymi sterownikami, w dwóch różnych, nieotwieranych jeszcze pudełkach z grą. Co ciekawsze, wcześniejsze wersje gry, tzw. preview build, nie zawierały tego błędu. GameSpot nie zdołał skontaktować się z wydawcą PCtowej wersji gry, firmą Hip Games i nie uzyskał komentarzy odnośnie tej sprawy.