autor: Michał Kułakowski
Dead Rising 4 – kampania fabularna bez trybu kooperacji
Producenci Dead Rising 4 ogłosili, że kampania fabularna gry będzie pozbawiona możliwości kooperacji z innymi graczami. W zamian za to autorzy przygotowali osobny tryb multiplayer, przeznaczony dla czterech osób.
Premiera Dead Risng 4 na komputerach PC oraz konsoli Xbox One wyznaczona została na 6 grudnia, zbliża się więc wielkimi krokami. Podczas specjalnego streamu w serwisie Twitch, przedstawiciele studia Capcom Vancouver starali się odpowiedzieć na najważniejsze pytania fanów serii. Jedną z poważnych wątpliwości miłośników cyklu dotyczyła obecności trybu kooperacji w kampanii fabularnej. Deweloper potwierdził, że w trakcie przygody będziemy grali samotnie jako Frank West, a możliwość współpracy z innymi graczami została przeniesiona do zupełnie nowego i samodzielnego trybu multiplayer.
Tryb kooperacji przeznaczony jest dla maksymalnie czterech osób. Gracze wybierają spośród kilku dostępnych zdefiniowanych postaci. Każda z nich dysponuje innym orężem startowym oraz zestawem umiejętności, które zostały uporządkowane w nieco inny sposób niż w kampanii dla pojedynczego gracza. Rozgrywka podzielona jest na epizody/misje pozbawione znaczącej warstwy fabularnej. Gracze wykonują w trakcie nich zlecone zadania i wyzwania, zdobywając pieniądze oraz punkty, które wydają na różnego rodzaju ulepszenia i ekwipunek. Epizod kończy się wspólną walką z bossem.
Wielu fanów poprzednich części Dead Rising wydaje się zupełnie niezadowolonych z rozwiązania przedstawionego przez Capcom. Nowy model zabawy multiplayer dopisują do dużej listy zmian w rozgrywce, które nie podobają się weteranom serii, twierdzącym od dłuższego czasu, że zmierza ona w złym kierunku.
Dead Rising 4 to czwarta część rozwijanego przez firmę Capcom cyklu trzecioosobowych gier akcji z zombie w roli głównej. Za stworzenie tytułu odpowiada studio Capcom Vancouver (wcześniej znane jako Blue Castel Games), które pracuje nad kolejnymi częściami cyklu od czasu wydania Dead Rising 2 w 2010 roku. Akcja produkcji toczy się w trakcie Bożego Narodzenia. Wcielamy się w znanego z pierwszej części fotografa imieniem Frank West, wracającego do miasteczka Willamette w stanie Kolorado, które ponownie dotyka plaga zombie. Produkcja oferuje otwarty świat oraz rozbudowany system craftingu.