autor: Michał Kułakowski
Dead Island: Riptide – pierwsze screeny i nowe szczegóły
Producent Dead Island: Riptide opbulikował pierwsze cztery screeny z gry oraz podzielił się wstępnymi szczegółami dotyczacymi jej fabuły oraz rozgrywki.
Producent Dead Island: Riptide przekazał graczom porcję nowych informacji dotyczących gry oraz opublikował pierwsze pochodzące z niej screeny. Wiemy już na pewno, że bohaterami tytułu będą postacie, które zdążyliśmy poznać w wydanej w ubiegłym roku pierwszej części produkcji. Chociaż udało im się uciec z opanowanej przez zombie wyspy Banoi i znaleźli bezpieczne schronienie na wojskowym statku, to wkrótce na jego pokładzie wybucha epidemia wirusa. Zainfekowana łódź zbacza z kursu i tonie. Bohaterom cudem udaje się przeżyć i rozbić na brzegach wyspy Palanai.
Potężny monsunowy wiatr i deszcz zmieniają nie do poznania skrawek lądu leżący na tym samym archipelagu co Banoi. Powierzchnia Palanai jest kompletnie spustoszona i zniszczona, a ruchliwe niegdyś ulice i osiedla znalazły się pod wodą. W tym niekorzystnym środowisku grupka rozbitków, do której dołączy także nowy bohater z zestawem unikalnych zdolności, będzie po raz kolejny walczyła z hordami nieumarłych oraz innym efektami niepowstrzymanej mutacji śmiercionośnego wirusa. Producenci kładą duży nacisk na walkę w zwarciu, przy użyciu różnych rodzajów zaimprowizowanej broni.
Twórcy obiecują również zaawansowany system pogodowy, nowe formy zabawy dla wielu graczy, takie jak obrona fortyfikacji, a także wiele innych atrakcji, o których poinformują w najbliższy czasie. Co ciekawe, właściciele Dead Island będą mogli importować do drugiej części zapisane stany gry wraz ze statystykami postaci. Dead Island: Riptide ukaże się w 2013 roku na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3, a także komputerach PC.