Dead Cry, BlackLand, Victoria Ultimate, Claustrophobia i inne najlepsze modyfikacje (maj 2014)
W najnowszym przeglądzie modów omawiamy przeróbki takich gier jak S.T.A.L.K.E.R: Cień Czarnobyla, Far Cry 3, Total War: Rome II, Amnesia: The Dark Descent, Half-Life 2: Episode Two, The Elder Scrolls V: Skyrim, GRID 2 czy Thief: The Dark Project.
Witamy w kolejnej odsłonie naszego cyklu omawiającego najciekawsze mody wypuszczone w ostatnich tygodniach oraz wieści z nimi związane.
Gry akcji
S.T.A.L.K.E.R: Lost Alpha
Największą premierą ostatnich tygodni bez wątpienia było S.T.A.L.K.E.R: Lost Alpha. Po sześciu długich latach prac projekt ujrzał wreszcie światło dzienne i zdecydowanie warto było na niego czekać. Produkcja odtwarza pierwotną wersję Cienia Czarnobyla, taką jaką pokazywano na screenach i materiałach video w latach 2002-2004. Oznacza to nową mapę i fabułę, świeże zadania oraz sporo zmian w mechanizmach rozgrywki. Do tego autorzy wypuścili projekt jako samodzielną grę, niewymagającą do zabawy posiadania podstawowej wersji Shadow of Chernobyl. Co więcej, opracowali całość tak, aby mogła stać się fundamentem pod kolejne mody, więc przy odrobinie szczęścia S.T.A.L.K.E.R: Lost Alpha będzie dostarczało nam wrażeń przez kolejnych kilka lat.
Dead Cry
Świetnie zaprezentowała się także pierwsza beta Dead Cry, czyli modyfikacji do Far Cry 3, która przenosi akcję tej gry z tropikalnej wyspy na tereny europejskich miast opanowanych przez zombiaki. Projekt przeznaczony jest tylko dla pojedynczego gracza i oferuje tradycyjną kampanię fabularną, z misjami i scenkami przerywnikowymi. Mod jest tzw. totalną konwersją, co oznacza, że autorzy podmienili praktycznie wszystkie elementy z oryginalnej gry. Wprowadzono nowe modele lokacje, postacie, uzbrojenie i przeciwników. Zadbano także o odpowiednią różnorodność wyzwań i niektóre zadania są liniowe, podczas gdy inne mają strukturę sandboksową, gdzie sami wybieramy metodę realizacji celów. Obecnie dostępna jest tylko jedna mapa i projekt jest mocno niedopracowany, ale już teraz widać ogromny potencjał, a całość dostarcza sporo dobrej zabawy.
Twelve Absent Men do Half-Life 2: Episode
Osoby lubiące eksperymenty narracyjne zainteresować powinna modyfikacja Twelve Absent Men do gry Half-Life 2: Episode Two, stanowiąca luźną adaptację powieści Proces Franza Kafki. Mod wprowadza mini kampanię, podczas której możemy wziąć udział we własnym procesie, trafić do więzienia, a następnie podjąć próbę ucieczki z niego. Projekt jest wyśmienicie wykonany i oferuje masę nowych elementów graficznych oraz dopracowane projekty poziomów.
Claustrophobia do Half-Life 2: Episode Two
Posiadaczy Half-Life 2: Episode Two szukających bardziej tradycyjnych mechanizmów rozgrywki zainteresować powinien projekt Claustrophobia. Oferuje on nową mini-kampanię dla pojedynczego gracza, osadzoną w tym samym uniwersum, co cykl studia Valve. Wcielamy się w rebelianta, którego przyjaciele zostają wymordowani podczas ataku sił imperium Combine. Naszym zadaniem jest głównie przeżycie i znalezienie drogi ucieczki z miasta. Mod posiada kilka sekwencji akcji, ale większość zabawy spędzamy na rozwiązywaniu zagadek, głównie za pomocą silnika fizycznego gry.
Devil's Manor 2: Edge of Darkness do Return To Castle Wolfenstein
Miłą niespodzianką okazało się także Devil's Manor 2: Edge of Darkness, czyli mini-kampania fabularna do pierwszoosobowej strzelanki Return To Castle Wolfenstein. Wcielamy się w żołnierza odpowiedzialnego za zaopatrzenie. Pozornie prosta misja polegająca na dostarczeniu zapasów niespodziewania przeobraża się w koszmar z piekła rodem, a my zostajemy zmuszeni do walki przeciwko siłom nieczystym. Przejście moda zajmuje kilka ładnych godzin, a dodatkową atrakcją są liczne nowe elementy graficzne.
GoldenEye Doom2
Kolejną okazją do wycieczki w przeszłość jest GoldenEye Doom2. Produkcjao dtwarza klasyczną strzelankę z konsoli Nintendo 64 na silniku drugiej części cyklu Doom. Autor podmienił wszystkie lokacje, przedmioty, bronie i przeciwników. Rozgrywka została oczywiście uproszczona, ale jednocześnie wciąż zachowuje mocno taktyczny charakter i wyraźnie odbiega od tego, co oferuje podstawowa wersja Doom II. Daje to w sumie ciekawy projekt, który odpowiada na pytanie jak mogłoby wyglądać GoldenEye 007, gdyby powstało kilka lat wcześniej.
Projekt korzysta z wersji open source Doom II, dlatego nie wymaga posiadania tej gry. Zamiast tego możecie całość zainstalować jak tradycyjną darmową produkcję.
Krucible na bazie Wolfenstein 3D
Ukazała się także wersja demonstracyjna projektu Krucible, czyli totalnej konwersji gry Wolfenstein 3D, której akcja toczy się w postapokaliptycznej przyszłości. Wcielamy się w dziewczynę, która budzi się z amnezją w roku 2255 - siedemdziesiąt pięć lat po wybuchu wojny atomowej. Po wydostaniu się z pełnych rozszarpanych ciał podziemi trafia do ponurego miasteczka, gdzie ocalałymi z apokalipsy rządzi bezwzględna organizacja określająca siebie mianem Rządu Porządku. W tym momencie misją bohaterki staje się obalenie tego reżimu.
Również ten mod korzysta z silnika w wersji open source i nie wymaga posiadania podstawowej edycji gry. Autorzy wprowadzili zresztą sporo zmian do tej technologii i w praktyce wykorzystali ją do opracowania zupełnie nowej gry FPS. Podmieniono każdy element graficzny, a rozgrywka jest znacznie bardziej rozbudowana niż w pierwowzorze.
Gry RPG
BlackLand do The Elder Scrolls V: Skyrim
Miłośnikom RPG-ów polecamy modyfikację BlackLand do The Elder Scrolls V: Skyrim. Wprowadza ona do gry nową mini-kampanię, osadzoną na tytułowej wyspie. Jej mieszkańców trapią liczne problemy i proszą oni bohatera gracza o ich rozwiązanie. Szybko okazuje się, że wszystkie te sprawy mogą być ze sobą powiązane. Autor przygotował zupełnie nowe tereny, wioski, lochy, postacie, zaklęcia i misje oraz zestaw mini gierek. Wszystko to w sumie starcza na około 10-20 godzin zabawy.
Ponadto dostępny jest opcjonalny tryb survivalowy, w którym uzbrojenie i zbroje ulegają zużyciu, a postać gracza potrzebuje regularnych posiłków.
Return To Helgen do The Elder Scrolls V: Skyrim
Ciekawą propozycją dla fanów Elder Scrolls V: Skyrim powinna się także okazać modyfikacja Return To Helgen. Przeobraża ona tytułową mieścinę, tworząc z niej w pełni funkcjonalną placówkę militarną, z własnymi sklepami, gildiami myśliwskimi, dodatkowymi zadaniami oraz opcją posiadania własnej kopalni. Lokacja ta ulega zmianom wraz z wydarzeniami w głównej kampanii. Zaczyna jako miejsce neutralne, a potem przechodzi na stronę frakcji, którą wybierze nasz bohater. W sumie w projekcie umieszczono ponad 40 nowych zadań i kilkaset postaci z nagranymi ścieżkami dialogowymi.
Citadel Epilogue Mod do Mass Effect 3
Jeśli zamierzacie wkrótce ponownie przejść Mass Effect 3, to powinien zainteresować was projekt Citadel Epilogue Mod, który pozwala powrócić na stację kosmiczną Cytadela po zakończeniu kampanii. Aby to umożliwić autorzy poprzerabiali dialogi i zmienili wiele innych szczegółów, usuwając wszystkie wzmianki o wojnie i Żniwiarzach. Pozwala to pożegnać się z trylogią i zobaczyć jaki wpływ na świat miał jej finał.
The Final Nights do Vampire: The Masquerade – Bloodlines
Ukazała się również edycja 1.2 The Final Nights, czyli jednej z najlepszych modyfikacji do gry Vampire: The Masquerade – Bloodlines. Projekt wprowadza siedem nowych klanów, dodatkowe moce oraz solidny zestaw świeżych zadań i postaci niezależnych. Liczba zmian idzie w setki i gruntownie przerabia całą produkcję w skali typowej dla dużych oficjalnych dodatków. Wszystko to zaprojektowano tak, aby nawet weterani co chwila byli zaskakiwani nową zawartością. Ponadto The Final Nights zawiera większość zmian wprowadzonych przez modyfikację Camarilla Edition. Oznacza to przerobiony interfejs, lepsze zbalansowanie rozgrywki, ładniejszą grafikę oraz wzmocniony system głodu krwi, wymuszający regularne polowania na ludzi.
Fanowska łatka do RPGa Lionheart: Legacy of the Crusader
Widescreen Patch to fanowska łatka do zręcznościowego RPGa Lionheart: Legacy of the Crusader. Wprowadza ona obsługę wyższych rozdzielczości, w tym tych szerokoekranowych. Dzięki temu posiadacze współczesnych pecetów mogą cieszyć się ładniejszą grafiką, pozbawioną brzydkich czarnych pasków.
Gry strategiczne
Magnar Mod do Total War: Rome II
Jednym z najciekawszych przeróbek strategii ostatnich tygodni okazał się Magnar Mod do Total War: Rome II. Celem projektu jest maksymalne zwiększenie realizmu gry oraz jej wierności faktom historycznym. Autorzy przerobili większość jednostek, zmieniając ich tekstury i statystyki, tak aby zachowywały się jak miało to miejsce w rzeczywistości. Pomyślano nawet o takich drobiazgach jak zmniejszenie intensywności kolorów materiałów, gdyż w starożytności nie wykorzystywano syntetycznych barwników, a tarcze z brązu różnią się detalami zależnie od tego, gdzie zostały wykute.
Ponadto jednostki wyposażone zostały w czternaście statystyk, czyli o dziewięć więcej niż w wersji podstawowej. Zdobywanie doświadczenia jest znacznie trudniejsze, ale czyni ono wyraźnie większą różnicę na polu bitewnym. Wzmocniono też wpływ terenu, pogody i morale jednostek, wymuszając na graczach tworzenie bardziej pomysłowych planów taktycznych. Podobne zmiany zaszły na mapie strategicznej, gdzie sztuczna inteligencja jest bardziej ludzka, a zachowania armii (np. czasy przemarszu) są wreszcie zgodne z rzeczywistymi.
Vengeance of the Blood Ravens do Warhammer 40,000: Dawn of War II - Retribution
Ukazała się także nowa wersja modyfikacji Vengeance of the Blood Ravens do RTS-a Warhammer 40,000: Dawn of War II - Retribution. Projekt przerabia zbalansowanie rozgrywki, tak aby wszystko było bardziej wierne fabularnym realiom znanym z książek i komiksów osadzonych w tym uniwersum. Przede wszystkim oznacza to, że Kosmiczni Marines są tutaj półbogami, zdolnymi rozerwać na strzępy większość przeciwników. Jednocześnie innym frakcjom zwiększono liczebność jednostek i dodano nowe umiejętności, tak aby miały szanse w starciu z tak wzmocnionymi kosmicznymi marines.
Nowe misje do Commandos: Beyond the Call of Duty
Uwielbiam, gdy moderzy dają pretekst to odkurzenia bardzo starych gier. Takim właśnie projektem jest Commandos: BCD - Mission Pack, czyli modyfikacja do Commandos: Beyond the Call of Duty oferująca zestaw sześciu nowych fanowskich misji dla pojedynczego gracza. Ich akcja toczy się w fikcyjnych lokacjach na terenie Niemiec w 1943 roku. Wszystkie zadania zostały starannie opracowane i każde zapewnia co najmniej kilkadziesiąt minut dobrej zabawy. Do tego spore wrażenie robi także jakość ich wykonania wizualnego, która nie odstaje od tego, co oferuje podstawowa wersja gry.
Search and Rescue do Warhammer 40,000: Dawn of War - Soulstorm
Z kolei Search and Rescue to modyfikacja do RTS-a Warhammer 40,000: Dawn of War - Soulstorm. Wprowadza ona do gry nowy wariant trybu skirmish. W nim zabawę zaczynamy z kilkoma jednostkami i bez bazy, a zadaniem graczy jest odkrycie lokalizacji klatek z więźniami bronionych przez siły Mrocznych Eldarów. Każda rozbita klatka zasila naszą armię nowymi jednostkami. Po uwolnieniu wszystkich żołnierzy należy przeprowadzić ewakuację do określonego punktu.
Turkish War Of Independence do Hearts of Iron III
W oczekiwaniu na czwartą odsłonę cyklu Hearts of Iron warto powrócić do odsłony numer trzy. Dobrym pretekstem do tego może okazać się modyfikacja Turkish War Of Independence. Projekt odtwarza konflikty mające miejsce w latach 1918-1923, które ostatecznie doprowadziły do powstania współczesnej Turcji. Autorzy wprowadzili nowe scenariusze bitewne, odtworzyli historyczne starcia, dodali setki wydarzeń historycznych oraz masę nowych jednostek i technologii.
Całość zaprojektowano z ogromnym przywiązaniem do realizmu historycznego. Mod nie wymusza jednak odtwarzania autentycznego przebiegu wydarzeń i zamiast tego pozwala naprowadzić historię na zupełnie inne tory. Warto wspomnieć, że Turkish War Of Independence do działania wymaga nie tylko podstawowej wersji Hearts of Iron III, ale również dodatku Their Finest Hour.
Nowe frakcje do Rise of Nations: Rise of Legends
Motter's New Nations to modyfikacja do RTS-a Rise of Nations: Rise of Legends. Wprowadza ona do gry cztery nowe frakcje oraz opcjonalnie także dziewięć pod-frakcji, stanowiących przeróbki oryginalnych. Każda z tych armii otrzymała własne jednostki, zaklęcia, budynki i technologie. Wszystkim tym możemy bawić się w trybach multiplayer i skirmish. Mod dodaje także kilka nowych elementów do kampanii, ale całość przeznaczona jest głównie do samodzielnych potyczek przeciwko sztucznej inteligencji lub innym graczom.
Fanowskie alternatywy dla trybów sieciowych w serii The Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth
Firma Electronic Arts ma paskudny zwyczaj szybkiego zamykania serwerów multiplayer dla swoich gier. Na pecetach ludzie potrafią bawić się w jeden tytuł przed dekadę, więc fani często zmuszeni są do tworzenia własnych alternatyw dla niedziałających oficjalnych rozwiązań. Tak też stało się w przypadku serii The Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth. Grupa miłośników serii opracowała do niej łatki przekierowujące rozgrywki wieloosobowe na nowe, nieoficjalne serwery.
Projekt wykorzystuje usługę Revora i wymaga, abyście posiadali na niej zarejestrowane konto. Warto, gdyż oba tytuły to wciąż wyśmienite RTS-y, posiadające zaskakująco aktywną społeczność, więc ze znalezieniem chętnych do zabawy raczej nie ma problemu.
- Wersja T3A:Online do The Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth
- Wersja T3A:Online do The Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth
Age of Italy do Age of Empires: The Rise of Rome
Niedawno ukazała się też wersja 1.2 moda Age of Italy do RTS-a Age of Empires: The Rise of Rome. Jego celem jest zwiększenie realizmu i zaoferowanie graczom licznego zestawu nowy opcji. Autorzy przerobili drzewka technologiczne wszystkich frakcji oraz dodali nowe jednostki. Gruntownie przerobiono także interfejs oraz zbalansowanie systemu walki. Oczkiem w głowie twórców był Rzym i późniejsze Włochy, ale również inne frakcje zostały mocno zmodyfikowane.
Fanowska łatka do KKND 2: Krossfire
Jeśli najdzie Was ochota na powrót do wydanego w latach 90-tych postapokaliptycznego RTS-a KKND 2: Krossfire to warto to zrobić z nową fanowską łatką nazwaną KWIP. Projekt jest bardzo prosty i wprowadza jedną zasadniczą zmianę - umożliwia zabawę w rozdzielczości 1920 x 1080 i w 60 klatkach na sekundę. Dzięki temu grą można się cieszyć na współczesnym sprzęcie bez patrzenia z obrzydzeniem na rozmazaną grafikę.
Victoria Ultimate
Świetne wrażenie robi też olbrzymi mod Victoria Ultimate do strategii Victoria II: A House Divided. Wprowadza on sporą listę nowych dat startowych dla rozpoczęcia rozgrywki, od 1604 aż do 2023 i jednocześnie usuwa limit daty końcowej. Oznacza to, że możemy bez przeszkód rozegrać nawet tysiącletnie kampanie, w których np. Niemcy wygrały wyścig gwiezdny. Aby to osiągnąć wprowadzono setki nowych technologii, jednostek, organizacji międzynarodowych, postaci historycznych, katastrof naturalnych i wydarzeń. Poza swobodną rozgrywką autorzy przygotowali również liczne scenariusze specjalne, oparte na autentycznych epokach i konfliktach.
Ulepszona kamera do Rome: Total War
Na koniec warto wspomnieć o RTW Camera Tweak. Jest to nieoficjalna łatka do Rome: Total War Gold (czyli podstawowej wersji ze wszystkimi dodatkami), która zmienia system kamery w grze na identyczny z tym obecnym w najnowszych odsłonach cyklu.
Pozostałe gry
Thinking with Time Machine do Portal 2
Doczekaliśmy się wreszcie premiery moda Thinking with Time Machine do gry Portal 2. Wprowadza on nową kampanię dla pojedynczego gracza, w której mechanizmy rozwiązywania zagadek oparte są na wykorzystywaniu krótkich podróży w czasie. Dzięki nim na mapie może znajdować się kilka wersji bohaterki i synchronizowanie ich akcji jest kluczem do większości łamigłówek.
Przygody do Amnesia: The Dark Descent
Ostatnio obrodziło nam wyśmienitymi modami do Amnesia: The Dark Descent. Społeczność tej gry ma już olbrzymie doświadczenie, więc najnowsze mody często prezentują niezwykle wysoki poziom i oferują sporo elementów, których brakowało w podstawowej wersji. Z nowości szczególnie warte polecenia są:
- Mr.Austin's Experiment to przygoda, której akcja toczy się w 1888 roku. Gracze wcielają się w mężczyznę imieniem Gregory, który w noc sylwestrową budzi się w rezydencji Pana Austina. Szybko okazuje się, że gospodarz przygotował chore eksperymenty z naszym udziałem i jeśli chcemy ocalić życie, to będziemy musieli go powstrzymać.
- Destiny Rebellion – nowa mini kampania rozpoczynająca się w niewielkiej niemieckiej wiosce w roku 1909. Fabuła obraca się wokół genialnego wynalazcy, który nie potrafił pogodzić się ze śmiercią swojej ukochanej żony. Po nieudanych próbach jej wskrzeszenia postanawia zbudować wehikuł czasu i za jego pomocą powstrzymać śmierć wybranki. Niestety, manipulowanie strumieniem czasu okazuje się mieć potworne konsekwencje.
- The Call From Another Dimension 2: Herman's Revenge – to ciekawa kampania, będąca kontynuacją wcześniejszego projektu zatytułowanego The Call From Another Dimension. Od wydarzeń w nim ukazanych minęło osiem lat. Bohater spędził ten czas żyjąc z własnym bratem, ale pewnego dnia znika on bez śladu. Co gorsza, w lokalnej gazecie ukazuje się opis tajemniczego zdarzenia, które przypomina to sprzed niemal ośmiu lat. Oczywistym staje się, że zło powróciło i tym razem w jego knowania został wmieszany brat bohatera. Na nasze barki spada obowiązek jego uratowania.
- Amnesia Hill - to mod, której bohaterem jest niczym niewyróżniający się mężczyzna imieniem Harold Mason, prowadzący nudne życie na przedmieściach. Jego spokojna egzystencja dobiega końca pewnego zimnego poranka, gdy przez przypadek wstępuje do sklepu z podarkami. Tam jego wzrok przyciąga wspaniały model rezydencji. Bez namyślania kupuje go, nieświadom, że przedmiot ten jest przeklęty i przenosi do swojego wnętrza wszystkich swoich właścicieli.
- Premonition to ambitna modyfkacja, która wprowadza masę nowych elementów graficznych, a nie jedynie korzysta z istniejących już materiałów. Akcja toczy się w czasach współczesnych, a my wcielamy się w szarego pracownika biurowego. Pewnego dnia podczas jazdy samochodem zaczynamy dostrzegać niepokojące rzeczy, a gdy trafiamy do pracy uświadamiamy sobie, że nasza rzeczywistość przeobraziła się w koszmar. Projekt został wyśmienicie wykonany i oferuje atrakcyjną grafikę, trudne zagadki, ciekawą fabułę i bardzo dobrze zaprojektowane sceny grozy.
BayetasMod do GRID 2
BayetasMod to modyfikacja do gry wyścigowej GRID 2. Projekt przerabia mechanikę jazdy każdego samochodu w celu zwiększenia realizmu. Dodano dwanaście nowych widoków z kamer oraz znacząco ulepszono system oświetlenia. Wprowadzono także liczne efekty graficzne, obsługę TrackIR oraz zmieniające się tekstury symulujące zużycie opon. Wszystko to sprawia, że gra staje się znacznie ładniejsza i jednocześnie lepiej oddaje wrażenia z bycia prawdziwym kierowcą rajdowym.
Filmiki z nadchodzących modów:
iCEnhancer 3.0 do Grand Theft Auto IV
Hayssam Keilany opublikował zwiastun wersji 3.0 projektu iCEnhancer 3.0, czyli chyba najbardziej znanego moda poprawiającego grafikę Grand Theft Auto IV. Nagranie przedstawia fragmenty rozgrywki zarówno w dzień, jak i w nocy, i wygląda po prostu fantastycznie.
Skywind
W sieci pojawił się nowy film poświęcony modyfikacji Skywind, czyli bardzo ambitnemu projektowi odtworzenia wydanej w 2002 roku gry The Elder Scrolls III: Morrowind przy użyciu technologii, którą studio Bethesda Softworks zastosowało blisko dekadę później przy The Elder Scrolls V: Skyrim.
Skybilvion
Grupa odpowiedzialna za SkyWind zebrała również nowy zespół, który rozpoczął prace nad projektem Skybilvion. Odtworzy on zawartość The Elder Scrolls IV: Oblivion na silniku The Elder Scrolls V: Skyrim.
Klasyki
Najlepsze przygody do Thief: The Dark Project
Najnowszy Thief nie spełnił niestety pokładanych w nim nadziei. Gra sama w sobie nie jest zła, ale wiele brakuje jej do klasycznych odsłon. Może to być dobrym pretekstem do odświeżenia pierwszej części serii, czyli Thief: The Dark Project. Produkcja miała szczęście zgromadzić wokół siebie dużą grupę oddanych fanów, którzy przez wiele lat wyprodukowali setki nowych przygód.
Produkcja ma już 16 lat, więc może sprawiać problemy na nowych komputerach i systemach operacyjnych. Aby ich uniknąć warto zainstalować nieoficjalną łatkę TFix, która unowocześnia silnik graficzny tych produkcji (tzw. Dark Engine) i czyni go w pełni kompatybilnym ze współczesnymi konfiguracjami
Wśród fanowskich przygód największym uznaniem cieszą się:
- Lord Edmund Entertains - opowiada o spotkaniu tajnego stowarzyszenia, zorganizowanym przez tytułowego Edmunda. Złodziej Garrett uznaje, że obecność tak wielu bogaczy w jednym miejscu stanowi doskonałą okazję do wzbogacenia się ich kosztem.
- Vigil - pod względem fabularnym projekt stanowi kontynuację Lord Edmund Entertains. Tym razem Garret zmuszony zostaje do wykonania zadania w trakcie pogrzebu szlachcica z rodu Creygan. Projekt jest wspaniale wykonany i stanowi jeden z najlepszych modów, jakie kiedykolwiek ukazały się do pierwszej części cyklu.
- Death of Garrett - przygoda rozpoczyna się, gdy z Garrettem kontakt nawiązuje młody złodziej mieniem Bok, który chce wykonać skok, ale nie posiada umiejętności umożliwiających mu dokonanie go samodzielnie. Zgadzamy się na jego propozycje, co okazuje się fatalnym błędem, gdyż nasz niedoszły partner szybko nas zdradza. Zostajemy ogłuszeni i budzimy się bez ekwipunku w ponurych lochach. Musimy znaleźć drogę ucieczki i dopilnować, aby Bok zapłacił za swoje czyny.
- BloodStone Prison - Garret zostaje wynajęty przez emerytowanego złodzieja, który zleca mu odzyskanie broszki należącej do jego nieżyjącej żony. Problem w tym, że starzec zgubił ją przed laty w ponurym więzieniu, które obecnie opanowały martwiaki. Zadanie nie będzie łatwe, ale zgadzamy się na nie, gdyż zapłatą będą lekcje sekretnych umiejętności złodziejskich, jakich Garrett nie zdołał jeszcze opanować.
- Ranstall Keep – akcja tej przygody toczy się w tytułowej twierdzy. Do niedawna regularnie gościły w niej tłumy okolicznych wieśniaków, ale jakiś czas temu nowy właściciel, czyli Lord Dalkstan, zamknął bramy na trzy spusty. Przekradamy się przez mury, aby odkryć powód takiego stanu rzeczy i szybko odkrywamy, że w całą sprawę zamieszane są siły nieczyste. Projekt utrzymany jest w klimacie horroru, w czym pomaga czarnobiała oprawa graficzna.
- Order Of The Vine – scenariusz tej misji obraca się wokół tajemniczego wielbiciela talentów Garretta, który wypytuje się o niego u wszystkich miejskich paserów. Złodziej postanawia odnaleźć młodzieńca i dowiedzieć się, czego ten chce od niego.
- Turning the Tables – podczas próby wykonania zlecenia Garret zostaje zdradzony. Złodziej nie daje się zaskoczyć i pozbawia życia człowieka, który próbował go zabić. Przeszukując ciało odnajduje list, od pracodawcy z instrukcjami. Postanawia więc odwiedzić człowieka, który życzył sobie jego śmierci.
- Cult of the Resurrection - na krótko przed rozpoczęciem tej przygody lokalna świątynia zostaje napadnięta. Intruzi kradną cenne artefakty i pozbawiają życia kapłanów. Gildia złodziei odkrywa, że za zbrodnią stoi przerażający kult i co gorsza, wśród zrabowanych przedmiotów znalazł się magiczny klejnot potrafiący ożywiać martwe ciała. Garret zostaje wynajęty aby ukraść tej artefakt i pokrzyżować plany fanatyków.
- Calendra's Cistern - Garrett otrzymuje list od kobiety imieniem Mercedes, która w trakcie nauki w gildii złodziejskiej była jego kochanką. Potem drogi obojga się rozeszły, ale teraz dziewczyna zaprasza go na przyjęcie, podczas którego ma się nadażyć wyśmienita okazja do bardzo opłacalnego rabunku.
- Circle of Strain 3 - misja stanowi kontynuację wcześniejszych przygód zatytułowanych Circle of Strain i Circle of Strain 2. Fabuła obraca się wokół legendarnego Świętego Grala. Współpracownik Garretta twierdzi, że odkrył lokację tego artefaktu. Złodziej nie może przepuścić takiej okazji, gdyż prywatny kolekcjoner oferuje zapłatę tak dużą, że umożliwi ona nam udanie się na dostatnią emeryturę. Kierowani chciwością postanawiamy więc obrabować Katedrę Świętego Michała, gdyż według pozyskanych z trudem informacji to właśnie tam znajduje się Święty Graal.