Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 stycznia 2014, 14:19

autor: Adrian Werner

DayZ - wersję alfa kupiło już ponad 800 tys. graczy

Studio Bohemia Interactive ma powody do radości. Sprzedaż wczesnej wersji DayZ w ramach usługi Steam Early Access przekroczyła już 800 tysięcy egzemplarzy.

Sprzedaż wersji alfa DayZ okazała się strzałem w dziesiątkę. - DayZ - wersję alfa kupiło już ponad 800 tys. graczy - wiadomość - 2014-01-06
Sprzedaż wersji alfa DayZ okazała się strzałem w dziesiątkę.

DayZ nie traci na popularności. Studio Bohemia Interactive pochwaliło się właśnie, że w ramach programu Steam Early Access gracze kupili już ponad 800 tysięcy egzemplarzy wczesnej wersji projektu. Ten imponujący wynik udało się uzyskać w niecały miesiąc. Twórcy uruchomili nawet na oficjalnej stronie specjalny licznik na bieżąco informujący o liczbie sprzedanych gier.

  1. DayZ – oficjalna strona gry
  2. DayZ na Steam Early Access

Szaleństwo DayZ trwa więc w najlepsze i to pomimo tego, jak wczesna jest wersja udostępniona w ramach Steam Early Access. Główny projektant, czyli Dean Hall, kilka tygodni temu otwarcie przyznał, że w obecnym stadium gra nie oferuje wystarczającej ilości dobrej zabawy, aby uzasadnić zakup i zamiast tego nadaje się raczej tylko dla największych fanów.

Jak widać nawet ojciec marki nie był w stanie zniechęcić graczy. Popularność DayZ jest tak wielka, że w ostatnich tygodniach gra praktycznie zmonopolizowała pierwsze miejsce na liście najlepiej sprzedających się produkcji na Steam. Nawet w trakcie świątecznej wyprzedaży projekt co pewien czas był tylko na krótką chwilę zrzucany był z najwyższego podium, aby szybko na nie powrócić.

DayZ - wersję alfa kupiło już ponad 800 tys. graczy - ilustracja #3

DayZ rozpoczęło w 2012 roku roku jako darmowa modyfikacja do gry Arma II: Combined Operations. Pomimo wielu niedoróbek gracze pecetowy zakochali się w tym projekcie i w rezultacie taktyczna strzelanka studia studia Bohemia Interactive przez wiele miesięcy gościła w czołówce najlepiej sprzedających się tytułów na serwisie Steam.

Sukces moda był tak duży, że szybko podjęto decyzję o opracowaniu wersji komercyjnej. Pomimo doskonałych wyników sprzedaży, wielu fanów wciąż bawi się także w oryginalną modyfikację. Co więcej, zgromadzona wokół niej społeczność zaczęła tworzenie dodatkowych modów, które znacząco uatrakcyjniają zabawę i przedłużają żywotności pierwowzoru poprzez dodawanie nowych broni oraz map.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej