autor: Łukasz Szliselman
DayZ – powstała wewnętrzna alfa, daty premiery wciąż brak
Twórcy samodzielnego DayZ wyznali, że wszystkie główne komponenty wersji alfa są już gotowe. Studiu Bohemia Interactive pozostało jednak jeszcze sporo testowania, dlatego wciąż nie ustalono konkretnej daty premiery.
Dean „Rocket” Hall wyjawił, że wersja alfa komercyjnego DayZ już istnieje. Studiu Bohemia Interactive wciąż jednak pozostaje sporo testowania i poprawiania, zanim grywalna produkcja trafi w ręce graczy w ramach wczesnego dostępu na Steamie.
„W zasadzie ukończyliśmy wszystkie główne komponenty potrzebne do wypuszczenia alfy. Musimy jednak upewnić się, że są ze sobą dobrze zintegrowane, a także wykonać podstawowe testy (coś jak testy akceptacyjne), by mieć pewność, że osiągnęliśmy to, czego chcemy.”
Rozczarowani będą ci, którzy liczyli na konkretny termin wydania alfy. Hall jak zwykle zasnuł potencjalną datę premiery mgłą, twierdząc, że nie zna jej nikt w studiu, gdyż takowa nie została jeszcze ustalona. Jak twierdzi:
„Data wydania nie jest kwestią wyznaczenia dnia, lecz osiągnięcia celu.”
Celem dla Bohemia Interactive jest wypuszczenie produktu na tyle stabilnego, aby wygenerował konstruktywne opinie fanów, a nie jedynie narzekania na techniczne niedoróbki. Zatem póki co pozostaje nam obserwować powolne, acz stabilne postępy studia.
Dwa tygodnie temu okazało się, że DayZ za jakiś czas zadebiutuje na Steamie w formie płatnej alfy. We wrześniu twórcy informowali o przemodelowaniu sztucznej inteligencji wrogów, w stosunku do pierwotnej modyfikacji DayZ. Miejmy nadzieję, że kolejny news w tym temacie będzie dotyczył ogłoszenia daty premiery gry.