autor: Łukasz Szliselman
DayZ otrzymuje zapowiedzianą aktualizację. Dodano kolejki oraz 30-sekundowy okres wylogowania
Najnowszy patch do DayZ jest już dostępny dla wszystkich grających. Łatka poprawia wydajność gry oraz dodaje garść nowych animacji, przedmiotów i wrogów. Od teraz osoby często zmieniające serwery otrzymają karę czasową na ponowne połączenie. Ponadto po wylogowaniu się z gry, postać gracza pozostanie bezbronna przez 30 sekund.
Zapowiedziana przed tygodniem aktualizacja do DayZ stała się już dostępna dla wszystkich uczestników testów alfa samodzielnej wersji popularnego zombie moda do militarnego FPS-a ArmA II. Zgodnie z zapewnieniami Deana „Rocket” Halla i współpracującego z nim studia Bohemia Interactive, jedną z najciekawszych nowości wprowadzonych w ostatnim patchu jest dodanie kolejek podczas dołączania do zabawy. Częsta zmiana serwerów jest teraz obłożona wydłużającą się karą czasową. Ponadto po wylogowaniu się z gry postać gracza pozostaje aktywna przez 30 sekund, co sprawia, że zanim zdecydujemy się zakończyć zabawę, należy poszukać bezpiecznego schronienia.
Twórcy DayZ zadbali o to, by omawiana łatka rozwiązała przede wszystkim dwa problemy związane ze swobodnym wylogowywaniem się z gry. Pierwszy dotyczył tzw. „skakania po serwerach” – niektórzy gracze po znalezieniu czegoś cennego mieli w zwyczaju wylogować się i zalogować na innym serwerze, by w tym samym miejscu znaleźć dodatkowe przedmioty. Rzecz jasna, zwiększanie swoich szans na przetrwanie kosztem innych grających nie jest do końca uczciwe. Dodanie wydłużających się (do 5 minut) kar za zmianę serwerów częściej niż co pół godziny powinno zniechęcić pazernych graczy do kontynuowania tego procederu.
Drugi problem obejmował opuszczanie zabawy w chwilach zagrożenia, przez co starcia graczy często kończyły się tym, że atakujący marnował cenną amunicję na cel, który w ostatniej chwili wyparowywał mu sprzed nosa. Obecnie wyjście z gry nie będzie gwarantowało bezpieczeństwa dla naszej postaci. Wręcz przeciwnie – po wylogowaniu się pozostanie ona bezbronna przez pół minuty. Jakkolwiek skuteczne w wypadku tego problemu, takie rozwiązanie może przysporzyć graczom innego zmartwienia. Przed opuszczeniem zabawy trzeba będzie upewnić się, że w pobliżu nie ma żadnego zagrożenia. Swoją drogą, coś takiego pasuje do DayZ, które ma przecież jak najwierniej symulować niebezpieczne warunki postapokaliptycznego świata i wymuszać na graczach ciągłą walkę o przetrwanie, a nie zachęcać ich do wykorzystywania dziur w systemie.
Oprócz tego DayZ otrzymało garść innych nowości i poprawek. Dzięki usprawnieniom wprowadzonym w patchu 0.33.114926 wydajność produkcji powinna wzrosnąć o 5-10 klatek na sekundę. Ta z pozoru niewielka poprawka może w dużym stopniu ulepszyć płynność rozgrywki. W grze pojawiły się też dodatkowe przedmioty, animacje, wrogowie itp. Pełną listę zmian znajdziecie w tym miejscu.