autor: Grzegorz Ferenc
DayZ – grudniowa premiera zagrożona, wersja na konsole "bardzo możliwa"
Dean „Rocket” Hall, współtwórca samodzielnej wersji moda DayZ, poinformował, że planowane na przyszły tydzień wprowadzenie dużej ilości zmian w grze może opóźnić premierę gry, początkowo planowaną na ten miesiąc. Jednocześnie deweloper zaznaczył, że dobra sprzedaż tytułu może przyczynić się do powstania konsolowej konwersji.
- Grudniowa premiera może być zagrożona z powodu planowanych kluczowych zmian;
- Powstanie konsolowej wersji będzie zależeć od dobrej sprzedaży wersji na PC;
Dean „Rocket” Hall, autor moda o apokalipsie zombie do gry ArmA II i współtwórca jej pełnoprawnego, samodzielnego wydania na PC – DayZ, poinformował w rozmowie z serwisem Joystiq, że planowane na przyszły tydzień znaczące zmiany w grze mogą spowodować opóźnienie jej premiery, początkowo zapowiadanej na ten miesiąc.
Zapytany o datę ukazania się tytułu na rynku, Hall stwierdził:
Naprawdę tego nie wiemy – wciąż staramy się dotrzymać [grudniowego] terminu. […] Wprowadzanie zmian architektonicznych powinno się zakończyć według harmonogramu w przyszłym tygodniu. Wszystko wskazuje na to, że zrealizujemy ten plan. Ale nie wiemy, jakie efekty będą miały te modyfikacje. Mogą nam one przysporzyć nawału dodatkowej pracy.
Hall przyznał zarazem, że „niemalże wszystkie inne elementy zabrały nam mniej czasu niż sądziliśmy” oraz dodał z optymizmem, iż „jeszcze w tym roku zorganizujemy jakieś otwarte testy, ponieważ musimy sprawdzić wytrzymałość serwerów”. Podkreślił, że jego wypowiedzi nie należy utożsamiać z oficjalnym opóźnieniem premiery.
Twórca oryginalnego moda o apokalipsie zombie nawiązał także do możliwości stworzenia konsolowej konwersji tytułu. Nie jest to wcale tak odległa perspektywa – DayZ jest teraz według niego o wiele prostszą grą, pozbawioną niektórych elementów ArmA II (jak chociażby złożonego modułu sztucznej inteligencji), przez co pozytywna decyzja o powstaniu wydania na konsole „jest bardzo prawdopodobna” i zależy wyłącznie od terminu zakończenia prac nad wersją na PC oraz jej komercyjnego sukcesu.
DayZ to samodzielna wersja modyfikacji gry ArmA II o apokalipsie zombie (której nie należy mylić z War Z). Za jej stworzenie odpowiada studio Bohemia Interactive. W produkcji będziemy mogli przemierzać rozległe tereny Czarnorusi, a naszym głównym będzie przetrwanie w niesprzyjających okolicznościach, walcząc z plagą zombie i zagrożeniem reprezentowanym przez innych graczy. Tytuł ukaże się na Steamie z zabezpieczeniami przed oszustami.