autor: Marcin Skierski
DayZ będzie sprzedawane podobnie jak Minecraft. Wersja alfa w czerwcu?
Dean Hall, główny twórca moda DayZ, wypowiedział się na temat modelu sprzedaży komercyjnej wersji tego tytułu. Będzie on działać podobnie jak w przypadku Minecrafta. Potwierdziły się też wcześniejsze doniesienia na temat możliwości udostępnienia wersji alfa w czerwcu, choć jest to bardzo optymistyczny scenariusz.
Dean Hall ze studia Bohemia Interactive udzielił wywiadu serwisowi Gamasutra, w którym wypowiedział się na temat modelu sprzedaży gry DayZ. Zdradził także nieco na temat testów wersji alfa.
Twórcy zastosują podobny model sprzedaży podobny do minecraftowego. Oznacza to, że za wersję alfa gry DayZ zapłacimy najmniejszą kwotę (cena nie jest jeszcze znana), która wzrosłaby np. o 10 dolarów przy przejściu do bety. Po jakimś czasie nastąpiłaby premiera końcowego produktu, kosztującego kolejne 10 dolarów więcej. Należy dodać, że kwoty podane w wywiadzie są hipotetyczne, bo nie zostały jeszcze ustalone przez dewelopera.
Dean Hall potwierdził przy okazji, że obecnie trwają zamknięte beta testy samodzielnej wersji popularnego moda do strzelaniny ArmA II. Bierze w nich udział ok. 30-100 osób i są to głównie moderatorzy oficjalnego forum i Reddita, a także ludzie, którzy w jakiś sposób pomogli przy tworzeniu DayZ. W czerwcu gra zostanie wewnętrznie sprawdzona pod kątem przydatności do masowych testów. Jeśli wszystko będzie w porządku, ruszą one wkrótce potem. Potwierdzają się więc wcześniejsze doniesienia, że w najlepszym wypadku nastąpi to właśnie w przyszłym miesiącu.
DayZ to samodzielna wersja niezwykle popularnego moda o tym samym tytule. W wyniku dużego sukcesu darmowej modyfikacji do strzelaniny ArmA II z dodatkiem Operation Arrowhead, twórcy zdecydowali się wydać swój twór w formie oddzielnego produktu. W DayZ chodzi przede wszystkim o przetrwanie w świecie, w którym zagrożeniem są nie tylko zombie, ale przede wszystkim pozostali gracze.