Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 marca 2013, 13:04

autor: Adrian Werner

DayZ - alpha testy wersji komercyjnej ruszą najwcześniej w czerwcu

Dean Hall ogłosił, że alpha testy DayZ ruszą najwcześniej w czerwcu. Na początek do gry dopuszczonych zostanie kilkadziesiąt tysięcy graczy.

Alpha testy DayZ ruszą najwcześniej za kilka miesięcy. - DayZ - alpha testy wersji komercyjnej ruszą najwcześniej w czerwcu - wiadomość - 2013-03-23
Alpha testy DayZ ruszą najwcześniej za kilka miesięcy.

Mod DayZ okazał się jednym z największych fenomenów zeszłego roku, więc nic dziwnego, że na komercyjną wersję czeka masa osób. Niestety, projekt wciąż zalicza kolejne opóźnienia i sporo fanów zaczyna się już niecierpliwić. Teraz jednak wiele wskazuje na to, że produkcja powoli zaczyna wkraczać w decydującą fazę. Główny projektant, czyli Dean Hall, w krótkim wywiadzie dla serwisu Joystiq stwierdził, że w czerwcu gra zostanie zrecenzowana wewnętrznie pod kątem przydatności do masowych testów. Twórca spodziewa się, że testy alpha ruszą wkrótce potem.

  1. DayZ – oficjalny blog produkcyjny

Obecnie DayZ jest fazie poprzedzającej wersję alpha i grę testuje jedynie 25 osób. Wkrótce ta liczba ma zostać zwiększona do kilkuset, tak aby przygotować się na otwarcie serwerów na duże ilości graczy. W pierwszym rzucie wypuszczonych zostanie nawet 50 tys. kluczy do edycji alpha. Hall rozważa również wprowadzenie systemu inspirowanego Kickstarterem. W jego ramach ustalonych zostałoby kilka różnych progów finansowych, które zapewniłyby dostęp do testów oraz innych atrakcji.

Zapowiedzi brzmią sensownie, ale zapewne i tak wywołają spore niezadowolenie u części graczy. Plany wystartowania z testami najwcześniej w styczniu oznaczają, że pełna wersja ma małe szanse zadebiutować jeszcze w tym roku. Pozostaje mieć nadzieję, że alpha i beta zaoferują poziom na tyle wysoki, że ułatwi on fanom dotrwanie do premiery gotowego produktu.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej