Nowe plany rozwoju Bannerlorda; premiera w tym roku niepewna
Mount & Blade II: Bannerlord doczeka się wkrótce wielu poprawek. Mimo to premiera gry w tym roku wydaje się coraz bardziej niepewna.
- Twórcy Bannerlorda podzielili się planami dalszego rozwoju gry.
- Tytuł otrzyma cutscenki, a duże zmiany dotkną AI, co wpłynie na bitwy oraz oblężenia.
- Coraz bardziej niepewna jest zaś tegoroczna premiera gry.
Twórcy Mount & Blade II: Bannerlord podzielili się z fanami planami dalszego rozwoju gry. Z opublikowanego na forum gry postu dowiadujemy się, jakich nowości oraz zmian możemy oczekiwać w najbliższej przyszłości.
Kolejne aktualizacje skupią się m.in. na licznych poprawkach sztucznej inteligencji oraz rozwiązaniach, dzięki którym bitwy będą bardziej efektowne i angażujące.
Jak zmienia się Bannerlord
Lista zapowiedzianych przez twórców zmian i innych nowości jest naprawdę długa. Poniżej znajdziecie najciekawsze pozycje, które weszły w jej skład:
- W grze pojawią się cutscenki, które mają nadać odpowiednią wagę przedstawianym wydarzeniom.
- Oblężenia przejdą spory lifting. Pomóc mają w tym poprawki AI, dzięki którym nasi wirtualni wrogowie chętniej zaangażują się w walkę. Nie będą już bezcelowo patrolowali mapy lub głodowali na uboczu.
- Zmiany dotkną również standardowe starcia. Nasze posiłki nie będą teraz pojawiać się w środku bitwy w przypadku, gdy toczy się ona na terenie spawnu. Zamiast tego będą musiały poświęcić czas, by dotrzeć na miejsce potyczki.
- Zbroje staną się zdecydowanie bardziej efektywne.
- Walka będzie opierać się w większym stopniu na naszych umiejętnościach. Twórcy postanowili pozbyć się z niej aspektu losowości.
- Do gry trafi sporo dodatkowych przedmiotów, dzięki którym zmodyfikujemy nasz ekwipunek na wiele nowych sposobów.
- Twórcy szykują także wiele zmian spod znaku komfortu rozgrywki (tzw. quality of life).
Kompletna lista jest jeszcze dłuższa i obejmuje wiele mniejszych nowinek. Mimo to przedstawia jedynie częściowy plan rozwoju gry. Deweloperzy ze studia TaleWorlds wyznali, że przed nimi jeszcze wiele pracy. Kolejnymi informacjami będą dzielić się z nami, gdy uda im się dopracować wymienione powyżej elementy.
Co z premierą gry?
Co ciekawe, opublikowany przez twórców post nie zdradza żadnych informacji na temat daty premiery. W poprzednich artykułach tego rodzaju deweloperzy parokrotnie zapewniali, że Mount & Blade II zadebiutuje na rynku w pełnej wersji w tym roku.
Nasz redakcyjny ekspert w temacie Bannerlorda, Damian Gacek, spekuluje, że może to oznaczać, iż ów termin najprawdopodobniej jest już nierealny. Wskazuje na to nie tylko nagłe milczenie twórców w tej kwestii, ale również to, jak dużo pracy jeszcze ich czeka.
Pozostaje jedynie mieć nadzieję, że opóźnienie nie będzie zbyt duże lub – wbrew przewidywaniom – że twórcy poradzą sobie z rozwojem gry i zdążą wydać ją przed sylwestrem.