Darmowe klucze i donacje, czyli jak twórcy ETS2 walczą z epidemią
Studio SCS Software pochwaliło się wynikami akcji #TruckAtHome. Gracze zdążyli już przejechać ponad 460 mln km wirtualnymi ciężarówkami w Euro Truck Simulator 2 oraz American Truck Simulator. Twórcy uczcili to rozdaniem darmowych kluczy Steam dodatków do obu gier oraz zaangażowaniem się w walkę z koronawirusem.
- studio SCS Software zorganizowało wydarzenie #TruckAtHome, w ramach którego zachęca do pozostania w domach i zabawy w grach z serii Truck Simulator;
- gracze przebyli już ponad 460 milionów kilometrów w American Truck Simulator oraz Euro Truck Simulator 2. Drugi z tych tytułów pobił też własny rekord popularności na Steamie;
- w rewanżu twórcy udostępniają za darmo klucze swoich tytułów oraz dodatków do nich, a także zaangażowali się w walkę z koronawirusem (m.in. przekazując na ten cel 9,4 tysiąca euro).
Kolejne doniesienia utwierdzają nas w przekonaniu, że w najbliższym czasie nie ma co liczyć na koniec epidemii koronawirusa. Jednak, sądząc po ostatnich działaniach polskiego rządu (m.in. zakazu wstępu do lasów oraz regulacjach w funkcjonowaniu sklepów), niektórzy najwyraźniej nie rozumieją sugestii i zalecenia z kategorii „zostań w domu” traktują co najwyżej jako sugestię. Więcej sukcesu w przekonywaniu mas do pozostania w czterech ścianach mają twórcy gier, w tym czeskie studio SCS Software. Deweloper poinformował, że od rozpoczęcia wydarzenia #TruckAtHome 2 kwietnia w gracze przejechali w popularnych symulatorach ciężarówek 460 milionów kilometrów, w tym 60 mln kilometrów w ciągu sześciu godzin.
Twórcy postanowili to uczcić rozdaniem kolejnych darmowych kluczy aktywacyjnych dodatków do American Truck Simulator (Utah) oraz Euro Truck Simulator 2 (Road to the Black Sea). Tej drugiej produkcji udało się też pobić rekord aktywności na Steamie. W czwartek w ETS2 jednocześnie bawiło się ponad 55 tysięcy użytkowników platformy firmy Valve, a według serwisu SteamSpy w pewnym momencie grze udało się przyciągnąć prawie 60 tysięcy użytkowników.
Zasady #TruckAtHome są proste: wykonać jak najwięcej zleceń, bez względu na wielkość ładunku oraz dystans. Jedynym wymaganiem jest posiadanie zarejestrowanego konta World of Trucks (opis oraz instrukcję założenia znajdziecie w naszym poradniku). Za każde 20 mln km przejechanych przez użytkowników SCS Software miało rozdawać za darmo klucze Steam. Co więcej, twórcy zobowiązali się podjąć kroki w walce z COVID-19, aczkolwiek szczegóły mieli ujawniać na bieżąco. Słowa dotrzymali i w pierwszej aktualizacji z 3 kwietnia podali, że przekazali 9,4 tysiąca euro osobom i organizacjom zaangażowanym w walkę z epidemią (w tym… sławnym czeskim kucharzom, którzy wspomagają ratowników medycznych, policjantów etc.). Ponadto trzech praskich deweloperów dostarcza ładunek do okolicznych szpitali firmową ciężarówką SCS On The Road.
SCS Software to nie jedyny przedstawiciel branży w taki czy inny sposób angażujący się w walkę z epidemią. Od niedawna liczni deweloperzy oraz wydawcy promują przestrzeganie zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia w ramach kampanii #PlayApartTogether. Można być cynikiem i zarzucać poniektórym wykorzystanie kryzysowej sytuacji do promowania swoich produkcji, ale w przypadku działań czeskiego studia trzeba by się naprawdę postarać, by wypaczyć intencje twórców. Akcja #TruckAtHome potrwa do 7 kwietnia do godziny 1:59, a do poniedziałku do godziny 19:00 gry oraz wybrane dodatki SCS Software zakupicie na Steamie nawet o 75% taniej.