autor: Kamil Zwijacz
Dark Souls III - testy wersji PC i XOne oraz nowe fragmenty rozgrywki
Na kilkanaście dni przed premierą gry Dark Souls III doczekaliśmy się kolejnych fragmentów rozgrywki. Dodatkowo na YouTubie pojawiły się testy wydajnościowe wersji PC-towej, a Eurogamer przyjrzał się edycji na Xboksa One pod kątem rozdzielczości (900p) i płynności rozgrywki (30 FPS z okazyjnymi spadkami).
Premiera Dark Souls III odbędzie się 12 kwietnia, ale gra znajduje się już w rękach recenzentów. W serwisie Polygon postanowiono więc zebrać fragmenty rozgrywki z pierwszych 15 godzin zabawy. Efektem tego jest powyższy, trwający około 100 minut materiał wideo. Zaprezentowano na nim rozmaite aspekty produkcji – od różnych rodzajów przeciwników, przez kilka niewidzianych wcześniej lokacji, po walkę z bossem. Jeżeli więc chcecie samodzielnie odkryć wszystkie tajemnice trójki, to zdecydowanie odradzamy oglądanie!
- Wersja PC (Nvidia GeForce GTX 980 + Intel i7 4770K) – średnio 60 FPS-ów na najwyższych ustawieniach w 1080p; 30-40 FPS-ów w rozdzielczości 4K
- Wersja Xbox One – 900p / 30 FPS
- Wersja PS4 – 1080p / 30 FPS
Dodatkowo na kanale BR34K w serwisie YouTube pojawiło się mnóstwo innych materiałów z Dark Souls III, z których wklejamy poniżej dwa. Na pierwszym youtuber zaprezentował rozgrywkę z PC-towej wersji na maksymalnych detalach w rozdzielczości 4K. Autor nagrania używa karty grafiki Nvidia GeForce GTX 980 oraz procesora Intel i7 4770K. Jak tytuł radzi sobie na takim sprzęcie, zobrazowano w lewym górnym rogu, ale pisząc krótko, gdy na ekranie pojawiają się przeciwnicy, komputer wyciąga nieco ponad 30 klatek na sekundę, a w spokojniejszych momentach około 40.
Na drugim nagraniu tego samego sprzętu użyto do zabawy na maksymalnych detalach w 1080p. W takim przypadku przez większość czasu produkcja utrzymuje animację na poziomie 60 klatek na sekundę.
Na koniec warto także wspomnieć o wstępnej analizie technicznej wersji na Xboksa One, którą opublikowano w serwisie Eurogamer. Według niej, tytuł na konsoli Microsoftu działa w natywnej rozdzielczości 900p (1600x900 pikseli), w przeciwieństwie do 1080p na PlayStation 4. Przez większość czasu utrzymuje jednak animację na poziomie 30 klatek, notując okazyjne spadki (w ekstremalnych przypadkach do 20 klatek). Czekamy zatem na obszerniejsze i dokładniejsze testy, ale wydaje się, że tragedii nie będzie i otrzymamy sprawnie działającą grę.