autor: Łukasz Szliselman
Dark Souls II od podstaw tworzone na PC. Zabraknie edycji na konsole nowej generacji
Według zapewnień studia From Software, Dark Souls II będzie działało płynnie zarówno na PC, jak i na konsolach PlayStation 3 i Xbox 360. Gra nie trafi jednak na sprzęt następnej generacji.
Na ostatnim pokazie gry Dark Souls II prezes studia From Software, Eiichi Nakajima, zdradził kilka interesujących szczegółów odnośnie technicznej strony gry. Na wstępie pochwalono się jednak wynikami sprzedaży poprzedniej części. Według szacunków studia wszystkie edycje Dark Souls znalazły na całym świecie prawie 2,37 miliony nabywców.
Pierwszy Dark Souls zasłynął przede wszystkim z niezwykle wysokiego poziomu trudności, który niejednego hardcore’owego gracza odesłał z płaczem w objęcia matki lub partnerki. Niestety, z powodu słabej optymalizacji wersji PC, dla wielu posiadaczy komputerów osobistych największą przeszkodą w czerpaniu radości z gry był brak jej płynności. W wypadku Dark Souls II twórcy chcą uniknąć tego problemu. Tym razem potraktowali oni wersję PC poważnie – tytuł od podstaw powstaje myślą o tej platformie sprzętowej, więc nie dostaniemy kolejnego, nieudanego portu z konsol. Demo pokazane podczas prezentacji uruchomione było na dobrym PC, który pozwolił osiągnąć średnio 60 klatek na sekundę. Jeśli chodzi o edycje konsolowe, celem Japończyków jest, by na PlayStation 3 i Xboksa 360 Dark Souls II działało w 30 klatkach na sekundę i nie doświadczało poważnych spadków płynności.
Przy tworzeniu Dark Souls II wykorzystywany jest zupełnie nowy silnik gry, gdyż, jak przyznają sami autorzy, technologia użyta w poprzedniej części była przestarzała. Nie znaczy to jednak, że Dark Souls II trafi na konsole nowej generacji. Choć taka ewentualność była rozważana, From Software postanowiło się skupić wyłącznie na obecnym sprzęcie, wyjaśniając, że PS3 i X360 wciąż mają sporo do zaoferowania.
Nadal nie znamy daty premiery Dark Souls II. Na pocieszenie twórcy pokazali niedawno obszerny fragment rozgrywki, dający wgląd w to, jak tytuł radzi sobie na obecnym etapie produkcji.
Ponadto wydawca produkcji, firma Namco Bandai, zaprezentowała wczesną wersję okładki gry: