autor: Łukasz Szliselman
Dark Souls II – garść grafik koncepcyjnych
Studio From Software pokazało światu kilka interesujących grafik koncepcyjnych z Dark Souls II. Ukazują one m.in. ciekawie wyglądające stwory, z którymi zapewne będziemy walczyć w grze i broń, jaką się one posłużą.
W oczekiwaniu na Dark Souls II, kontynuację znakomitego cRPG-a z ubiegłego roku, możemy nacieszyć oczy klimatycznymi grafikami koncepcyjnymi z produkcji. Studio From Software zaprezentowało kilku przeciwników, z którymi przyjdzie nam się zmierzyć, gdy już wreszcie dostaniemy Dark Souls II w swoje ręce, oraz broń, jaką znajdziemy w świecie gry. Oprócz tego widać na nich parę lokacji, a także postać głównego bohatera, pojawiającego się na pierwszym zwiastunie gry.
Wraz z Dark Souls II, duet Form Software i Namco Bandai, spróbuje udoskonalić formułę gry, która podbiła serca stęsknionych prawdziwego wyzwania fanów gatunku cRPG. Dark Souls wyróżniło się z tłumu niecodziennym podejściem do gracza. Zamiast podążyć za modnym obecnie trendem prowadzenia grającego za rączkę, wrzucała nas do mrocznego, brutalnego uniwersum, gdzie każdy fałszywy krok bezlitośnie karany był śmiercią. Świat wypełniały sekrety i tajemnice, które często odkrywali jedynie najwytrwalsi.
Niepokój wśród fanów wzbudził niedawno Tomohiro Shibuya, reżyser Dark Souls II, gdy powiedział, że gra będzie „bardziej bezpośrednia i łatwiejsza do zrozumienia”. Z drugiej strony redaktorzy magazynu Edge odnotowali, że grafika zaprezentuje zauważalnie wyższy poziom, a świat będzie tętnił od interesujących elementów. Poprawie ma ulec również tryb sieciowy oparty o serwery dedykowane. Dark Souls II powinno ukazać się jednocześnie na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3 w 2013 roku, choć twórcy nie wykluczają opóźnień.