autor: Szymon Liebert
Damnation przesunięty na początek roku 2009
Ten produkowany przez studio Blue Omega tytuł został właśnie przesunięty na początek roku 2009, o czym poinformował wydawca, firma Codemasters. Wcześniej gry spodziewaliśmy się w okolicach Bożego Narodzenia tego roku. Wiemy także, że około miesiąc przed opóźnioną premierą otrzymamy wersję demonstracyjną tego produktu, zapowiadanego na komputery osobiste oraz konsole (Xbox 360, PS3).
Ten produkowany przez studio Blue Omega tytuł został właśnie przesunięty na początek roku 2009, o czym poinformował wydawca, firma Codemasters. Wcześniej gry spodziewaliśmy się w okolicach Bożego Narodzenia tego roku. Wiemy także, że około miesiąc przed opóźnioną premierą otrzymamy wersję demonstracyjną tego produktu, zapowiadanego na komputery osobiste oraz konsole (Xbox 360, PS3).
Dzięki temu strategicznemu opóźnieniu, jak stwierdził przedstawiciel Codemasters, gra tworzona przez firmę Blue Omega (zajmującą się także produkcjami filmowymi) będzie bardziej dopracowana i jeszcze lepsza. Przesunięcie daty premiery ma jednak większy związek z marketingowym aspektem sytuacji – Damnation nie jest tak znanym tytułem jak inne planowane na święta hity (chociażby Gears of War 2), więc na początku przyszłego roku, gdy wrzawa przycichnie, powinien sobie poradzić lepiej.
Sam tytuł wydaje się ciekawy, choć trudno nie zauważyć, że w wielu elementach przypomina znane już produkcje, na których twórcy wyraźnie się wzorowali. W dużym uproszczeniu Damnation przypomina więc skrzyżowanie przygód Marcusa Fenixa z Assassin's Creedem. Akcja gry przedstawia alternatywną wersję amerykańskiej wojny secesyjnej, toczącej się w steam-punkowej rzeczywistości. Cechą wyróżniającą ten produkt będą ogromne wielopoziomowe mapy, po których włóczyć będziemy się godzinami, także wspinając się na rozmaite budowle.
Zainteresowanych tych tytułem zapraszamy do zapowiedzi i filmów.