autor: Piotr Bodera
Codemasters opóźnia Damnation
Planowana na koniec 2008 produkcja na PS3, Xboxa 360 i komputery osobiste została jakiś czas temu przesunięta na początek tego roku. Dziś wydawca tego tytułu, firma Codemasters, ogłosił, że nie dotrzyma terminu i shooter na silniku Unreal Engine 3 wyjdzie w drugim kwartale 2009.
Planowana na koniec 2008 produkcja na PS3, Xboxa 360 i komputery osobiste została jakiś czas temu przesunięta na początek tego roku. Dziś wydawca tego tytułu, firma Codemasters, ogłosił, że nie dotrzyma terminu i shooter na silniku Unreal Engine 3 wyjdzie w drugim kwartale 2009.
Fabuła Damnation przedstawia nam alternatywną wersję wydarzeń Wojny Secesyjnej w USA. Zaawansowana technologia, wielopoziomowe, wysokie budowle i klimat westernów ma budować oryginalny steampunkowy świat. Jak widać na screenshotach bohater w kowbojskim kapeluszu często korzysta z lin, pojazdu przypominającego motocykl oraz różnego rodzaju broni. Głównym hasłem wyróżniającym rozrywkę w grze studia Blue Omega jest „ the shooter goes verticaly ”, co w realiach shootera 3D należy rozumieć, że Damnation odznacza się wielopoziomowością poszczególnych lokacji.
Studio, które do tej pory zajmowało się produkcją filmową, może dostarczyć kawałek bardzo grywalnego softu. Nie spodziewam się, by fabuła Damnation była zapierającym dech w piersiach eposem. Najważniejsze, by wykorzystany był potencjał, dotychczas słabo eksplorowanego przez gry steampunku, gatunku science-fiction, który skupia się na epoce rewolucji technicznych i pomysłach takich pisarzy jak Juliusz Verne.
Więcej informacji możecie przeczytać z zapowiedzi dewelopera. Najnowsze screeny zobaczyć można na serwisie Videogamer.
Grą, która również garściami czerpie ze starych, dobrych westernów, jest Call of Juarez, o której pisaliśmy dwa dni temu.