Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 grudnia 2024, 20:24

autor: Maciej Gaffke

„Czuliśmy, że parkour jest ślamazarny”. Ubisoft wyjaśnił, dlaczego Assassin’s Creed: Shadows potrzebowało dodatkowego czas i jak go wykorzystano

Dodatkowy czas na tworzenie Assassin’s Creed: Shadows nie poszedł na marne. Twórcom udało się poprawić choćby „ślamazarny” parkour.

Źródło fot. Ubisoft
i

Deweloperzy z Ubisoftu starają się jak najlepiej przybliżyć fanom różne szczegóły nadchodzącego Assassin’s Creed: Shadows. Dlatego właśnie studio rozpoczęło publikację artykułów wyjaśniających wybrane mechaniki (do tej pory wytłumaczono skradanie się i walkę), a także zorganizowało sesję AMA (Ask Me Anything), w trakcie której otrzymaliśmy kolejną porcję wiadomości związanych z nową odsłoną „Asasynów”.

Z tej ostatniej dowiedzieliśmy się chociażby, ile nam zajmie przejście AC: Shadows, a także czym będzie tryb kanoniczny. Przedstawiciel francuskiej firmy odpowiedział też na pytanie o to, jak przesunięcie premiery wpłynęło na proces tworzenia gry. Jonathan Dumont, reżyser kreatywny omawianego tytułu, zapewnił, że przez ten dodatkowy czas udało się „doszlifować” różne elementy, w tym m.in. parkour, który był „ślamazarny”, czy parowanie. Ponadto twórca zaznaczył, iż zespół jest bardzo dumny z pracy wykonanej po ogłoszeniu obsuwy.

[...] Byliśmy w stanie wprowadzić zmiany i poprawki w parkourze, usprawnić mechanikę parowania lub popracować nad przerywnikami filmowymi. Czuliśmy, że parkour jest ślamazarny, opóźnienie pozwoliło nam przyspieszyć reakcję Naoe na polecenia i poprawić jej zachowanie na dachu, co wpłynęło na jej płynność.

Kolejna istotna informacja, jaką przyniosła wczorajsza sesja AMA, dotyczy kodeksu. Jednym z charakterystycznych elementów „erpegowych” odsłon serii Assassin’s Creed był bowiem tryb Discovery Tour (obecny w AC: Origins, AC: Odyssey i AC: Valhalli), dzięki któremu mogliśmy poznać historię poszczególnych lokacji. Owej funkcji zabraknie w AC: Shadows – zamiast niej w grze pojawią się wpisy historyczne, zapisy odnoszące się do rozgrywki oraz samouczki, tak jak miało to miejsce w pierwszych częściach cyklu czy „powracającym do korzeni” AC: Mirage.

Assassin’s Creed: Shadows trafi na rynek 14 lutego 2025 roku. Gra zmierza na PC, PlayStation 5 oraz Xboxy Series X/S.

  1. Ubisoft – oficjalna strona

Maciej Gaffke

Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

więcej