Czerwiec w USA należał do Mario Tennis Aces i PlayStation 4
W czerwcu na amerykańskim rynku gier największym wzięciem cieszyła się konsola PlayStation 4 i gra Mario Tennis Aces. Z kolei w skali całego roku niepokonane wciąż jest Far Cry 5.
Grupa analityczna NPD udostępniła raport z wynikami amerykańskiego rynku gier za czerwiec tego roku. Sprzedaż konsol, akcesoriów oraz nieużywanych egzemplarzy gier pudełkowych przyniosła 1,08 mld dolarów, co stanowi wzrost o 25% w porównaniu z 864 mln wypracowanymi w szóstym miesiącu ubiegłego roku. Tradycyjnie przypominamy, że podawane liczby nie dają pełnego obrazu kondycji branży, gdyż nie biorą pod uwagę handlu używanymi egzemplarzami gier, a do tego NPD uzyskuje wciąż mocno niekompletne informacje z dystrybucji cyfrowej.
Podano także wyniki za pierwszych sześć miesięcy roku. Przychody wyniosły 6,02 mld dolarów, czyli o 17% więcej niż 5,15 mld dolarów wypracowane w ciągu pierwszej połowy 2017 roku.
Gry
W czerwcu Amerykanie wydali na nowe gry pecetowe i konsolowe 374 mln dolarów, co stanowi mały, 1-procentowy spadek w porównaniu z szóstym miesiącem roku ubiegłego.
W czerwcu największy przychód wygenerowały gry:
# | Gra: |
1. | Mario Tennis Aces |
2. | God of War |
3. | Grand Theft Auto V |
4. | The Crew 2 |
5. | Far Cry 5 |
6. | Mario Kart 8 |
7. | LEGO Incredibles |
8. | FIFA 18 |
9. | Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy |
10. | Detroit: Become Human |
11. | Super Mario Odyssey |
12. | The Legend of Zelda: Breath of the Wild |
13. | Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege |
14. | NBA 2K18 |
15. | Call of Duty: WWII |
16. | MLB 18: The Show |
17. | Assassin’s Creed: Origins |
18. | Vampyr |
19. | Donkey Kong Country: Tropical Freeze |
20. | State of Decay 2 |
W skali całego 2018 r. największy przychód wygenerowały gry:
# | Gra: |
1. | Far Cry 5 |
2. | God of War |
3. | Monster Hunter: World |
4. | Call of Duty: WWII |
5. | Dragon Ball: Fighterz |
6. | Grand Theft Auto V |
7. | Mario Kart 8 Deluxe |
8. | NBA 2K18 |
9. | MLB 18: The Show |
10. | Super Mario Odyssey |
Powyższe listy nie są do końca kompletne. W przypadku Mario Tennis Aces, Mario Kart 8, FIFA 18, Super Mario Odyssey, The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Vampyr oraz Donkey Kong Country: Tropical Freeze nie wliczono bowiem dystrybucji cyfrowej.
Nintendo Switch było jedyną platformą, która zanotowała wzrosty przychodów ze sprzedaży gier w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Gry, które w czerwcu wygenerowały największy przychód na poszczególnych platformach:
PlayStation 4:
# | Gra: |
1. | God of War |
2. | Detroit: Become Human |
3. | Grand Theft Auto V |
4. | FIFA 18 |
5. | The Crew 2 |
6. | MLB 18: The Show |
7. | Far Cry 5 |
8. | Vampyr |
9. | Lego Incredibles |
10. | Horizon: Zero Dawn |
W przypadku PlayStation 4 dla gry Vampyr liczono wyłącznie wyniki z edycji pudełkowej.
Xbox One:
# | Gra: |
1. | The Crew 2 |
2. | Grand Theft Auto V |
3. | Far Cry 5 |
4. | State of Decay 2 |
5. | PlayerUnknown’s Battlegrounds |
6. | FIFA 18 |
7. | Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege |
8. | Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy |
9. | Call of Duty: WWII |
10. | Lego Incredibles |
Switch:
# | Gra: |
1. | Mario Tennis Aces |
2. | Mario Kart 8 Deluxe |
3. | Super Mario Odyssey |
4. | The Legend of Zelda: Breath of the Wild |
5. | Donkey Kong Country: Tropical Freeze |
6. | Lego Incredibles |
7. | Splatoon 2 |
8. | Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy |
9. | Mario & Rabbids: Kingdom Battle |
10. | Pokken Tournament DX |
Jak zwykle całe zestawienie dla konsoli Nintendo Switch oparto wyłącznie o sprzedaż pudełkową.
Nintendo 3DS:
Na konsoli przenośnej 3DS również kompletnie zignorowano dystrybucję cyfrową.
# | Gra: |
1. | Pokémon: Ultra Sun |
2. | Pokémon: Ultra Moon |
3. | Mario Kart 7 |
4. | Super Smash Bros. |
5. | Super Mario 3D Land |
6. | Detective Pikachu |
7. | Minecraft |
8. | Mario Party: The Top 100 |
9. | Super Mario Maker |
10. | The Legend of Zelda: A Link Between Worlds |
Sprzęt
W czerwcu sprzedaż samych konsol wygenerowała 350 mln dolarów przychodu (wzrost o 52%). Z kolei pierwsza połowa tego roku dała wzrost przychodów w tej kategorii o 21% - do kwoty 1,69 mld dolarów. Największą popularnością w minionym miesiącu cieszyło się PlayStation 4. Jednak Nintendo Switch i Xbox One również radzą sobie lepiej niż w 2017 r.
Ponadto sektor akcesoriów osiągnął 353 mln dolarów w czerwcu oraz 1,77 mld w pierwszych sześciu miesiącach roku. Branża zanotowała tutaj bardzo duże wzrosty (38% w porównaniu z czerwcem 2017 r. i 31% w zestawieniu z pierwszym półroczem roku ubiegłego). Według analityków przyczyną tak dobrych wyników jest szalona popularność Fortnite, która zachęca graczy do zwiększonych zakupów padów i headsetów.