autor: Bartosz Świątek
Cyberpunk 2077 bez generowanej proceduralnie zawartości
Dzięki artykułowi o grze Cyberpunk 2077 w magazynie Edge otrzymaliśmy szereg świeżych informacji na temat ambitnego RPG-a akcji od studia CD Projekt RED – a konkretniej zadań pobocznych i konstrukcji świata.
Dzięki najnowszemu numerowi magazynu Edge, w którym znalazł się obszerny artykuł na temat Cyberpunka 2077, poznaliśmy trochę nowych informacji o powstającej produkcji studia CD Projekt RED. Wiemy, że w grze nie będzie tzw. proceduralnej (czyli generowanej losowo, jak było np. w przypadku wielu zadań w Skyrimie) zawartości – wszystko będzie pieczołowicie zaprojektowane i ręcznie wykonane. Zadania poboczne mają się skupiać na historiach, postaciach i tematach, które nie będą eksplorowane w głównym wątku, jednak twórcom bardzo zależy na tym, by nie odbiegały od niego pod względem jakości.
Co ciekawe, zadania rozpoczniemy nie tylko poprzez rozmowę z bohaterami niezależnymi. Odnajdywanie zawartości pobocznej przez graczy ma być wzorowane na tym, co znamy z… The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Poruszając się po Night City gracze będą znajdowali przedmioty będące częścią questów, a następnie otrzymają możliwość podążania za wątkiem powiązanym z daną rzeczą. Na początku gry otrzymamy również kilka zadań powiązanych z tłem naszego protagonisty (wybranym w czasie tworzenia postaci).
Deweloperzy podzielili się też paroma uwagami dotyczącymi świata Cyberpunka 2077, przedstawiając krótką charakterystykę niektórych dzielnic.
Pacifica jest bardzo niebezpiecznym terytorium. Znajdziesz tam ludzi, którzy są w zasadzie gangsterami. Tą dzielnicą rządzą Psychogangi. A więc jest tam więcej przemocy. Ale masz też te super bogate dzielnice, takie jak Heybrook – przy czym zmieniamy też animacje tak, by pasowały do danej dzielnicy – czytamy w wywiadzie.
Cyberpunk 2077 zmierza na PlayStation 4, Xboksa One oraz pecety. Gra nie ma na razie wyznaczonej daty premiery, jednak wiemy, że prace nad nią posuwają się w dobrym tempie – tytuł można już przejść w całości, choć oczywiście nie oznacza to, że w 100% ukończono zapowiadany przez twórców, olbrzymi i pełen zawartości świat.