Kupujesz pancerz co rundę w CS:GO? To błąd
Portal Scope.gg przeprowadził ciekawe badania dotyczące aspektu pancerza w CS:GO. Pośród niższych rang (choć nie tylko) pojawiają się bowiem częste błędy związane z jego używaniem bądź nieużywanie go wcale.
- Portal Scope.gg przeprowadził badania dotyczące błędów w używaniu pancerza w CS:GO.
- Wraz ze wzrostem rangi maleje liczba przypadków, w których gracze zapominają o kupnie kamizelki kuloodpornej.
- Powszechnym błędem jest również uzupełnianie pancerza co rundę, niezależnie od tego czy jest to konieczne, czy nie.
Wydawać by się mogło, że mechanika pancerza w grach jest dosyć prosta i nie wymaga zbyt wiele tłumaczenia. Opancerzenie po prostu amortyzuje obrażenia, które w normalnych warunkach zmniejszyłyby nasz pasek zdrowia. Jeśli chodzi o CS:GO sprawa jest nieco bardziej skomplikowana, a pancerz jest istotnym elementem ekonomii gry. To sprawia, że nie tylko laicy, lecz nawet bardziej doświadczeni gracze popełniają błędy z nim związane. Badania na temat pancerzowych wpadek przeprowadził portal zajmujący się analizą statystyczną strzelanki Valve. Wyniki zostały opublikowane na Reddicie.
Pierwszym poważnym uchybieniem jest niekupowanie pancerza wcale. Jak widać na powyższym wykresie, jest to problem, z którym najczęściej borykają się gracze mało doświadczeni, okupujący niższe pozycje rankingowe (tzw. Silvery). Wykres pokazuje, jak często dany błąd występuje w danej randze. W najniższym możliwym CS-owym stopniu (Srebro 1) średnio 3,6 rundy na 100 rozgrywanych jest bez zakupu pancerza. Wraz z doświadczeniem liczba rozgrywanych rund tego typu spada (Global Elite - nieco ponad 1 runda na 100), ale nie znika kompletnie, co powinno być spodziewane. Powodem mogą być specjalne taktyki stosowane na wyższych poziomach, jak np. Glass cannon (pol. szklane działo) polegające na zrezygnowaniu z zakupu pancerza w celu pozyskania karabinu snajperskiego. To ryzykowne zagranie, ale w niektórych przypadkach może się opłacić.
Drugie badanie Scope.gg dotyczy zjawiska odwrotnego. Część osób nie zdaje sobie bowiem sprawy z tego, że nie tylko brak pancerza może wpłynąć negatywnie na końcowy wynik. Przesada w drugą stronę również wyrządza drużynie szkodę - ekonomiczną. Ten wykres przedstawia liczbę niepotrzebnych „uzupełnień” pancerza po każdej potyczce na 100 rund.
W CS:GO opancerzenie kupuje się w dwóch wariantach: w formie kamizelki kuloodpornej (650 dolarów) lub zestawu kamizelka + hełm (1000 dol.). Wersja z hełmem daje bonus w postaci ochrony przed natychmiastową śmiercią w przypadku headshota. Jeśli straciliśmy punkty pancerza w danej rundzie, przed rozpoczęciem kolejnej możemy je uzupełnić za cenę standardowej kamizelki.
Problem polega na tym, że nie wszyscy wiedzą, że takie odnawianie kamizelki kuloodpornej co rundę jest nieopłacalne (chyba że punkty pancerza spadły nam niemal do zera).
Pewnie wiecie o tym, że nawet profesjonalni gracze popełniają ten błąd dość często.
Tak naprawdę nie musisz kupować ponownie pancerza, jeśli pozostało Ci 50 lub więcej punktów grając jako terrorysta i 57 lub więcej punktów grając jako antyterrorysta.
W przeciwnym razie po prostu zmarnujesz 650 dolarów.
Postanowiliśmy sprawdzić, jak często gracze CS:GO niepotrzebnie uzupełniają swoją zbroję na każdej randze. Przeanalizowaliśmy 100 tysięcy dem CS:GO i okazało się, że średnio gracze robią ten błąd z pancerzem 2-5 razy na 100 rund.
- Scope.gg