Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 kwietnia 2009, 09:40

autor: Piotr Doroń

Crytek rejestruje nowe znaki towarowe

Rejestracja nowych znaków towarowych o niczym konkretnym jeszcze nie świadczy, lecz z pewnością może rzucać nieco światła na kolejne posunięcia firm decydujących się na taki ruch. Tak jest też w przypadku niemieckiego producenta Crytek, który zgłosił w Amerykańskim Urzędzie Patentowym trzy kolejne wnioski o rejestrację wybranych przez siebie nazw.

Rejestracja nowych znaków towarowych o niczym konkretnym jeszcze nie świadczy, lecz z pewnością może rzucać nieco światła na kolejne posunięcia firm decydujących się na taki ruch. Tak jest też w przypadku niemieckiego producenta Crytek, który zgłosił w Urzędzie Patentowym Stanów Zjednoczonych trzy kolejne wnioski o rejestrację wybranych przez siebie nazw.

Jedną z nich jest GFACE. Automatycznie narzuca się skojarzenie z inną nazwą – WARFACE – zarejestrowaną przez Crytek na początku marca bieżącego roku. Wówczas sądziliśmy, że może się to wiązać z chęcią wydania choćby nowego dodatku do Crysisa. Aktualnie niemal równie prawdopodobne jest to, że być może chodzi tu o jakąś technologię – np. zaawansowaną technikę mimiki twarzy wirtualnych postaci. Z opisu zamieszczonego we wniosku oczywiście nic nie wynika, więc wszelkie próby rozwikłania tej zagadki mogą się opierać jedynie na domysłach.

Nieco lepiej sytuacja przedstawia się w przypadku dwóch pozostałych znaków. Redakcja serwisu inCrysis wskazuje, że CARVATAR może mieć coś wspólnego z projektem, którego ukończenie uzależnione jest podobno od efektów współpracy Cryteka z jednym z głównych niemieckich producentów samochodów. Na myśl przychodzi jedynie gra wyścigowa traktująca o określonej marce, choć są to oczywiście daleko posunięte spekulacje mogące nie mieć nic wspólnego z rzeczywistością.

Ostatnia nazwa – KINGDOMS – nie jest zbyt wyszukana, lecz jeśli przypomnimy sobie niedawną prezentację silnika graficznego CryENGINE 3, to z pewnością bezproblemowo skojarzymy ją z ujęciami przedstawiającymi średniowieczną budowlę, upadającą pod naporem ostrzału z katapult. Czy owe powiązanie ma w sobie rację bytu? Trzeba przyznać, że idea wyprodukowania zaawansowanego graficznie cRPGa opartego na najnowszej wersji silnika autorstwa firmy Crytek jest bardzo kusząca.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej