autor: Marek Grochowski
Crytek pracuje nad nową, next-genową pozycją
Przed kilkoma dniami w Stuttgarcie odbyła się konferencja o wiele mówiącej nazwie 12. International Conference on Animation, Effects, Realtime and Content, zwana w skrócie FMX 07. Wśród zgromadzonych na niej developerów znaleźli się również programiści zespołu Crytek Studios, pracujący obecnie nad FPS-em Crysis. Z ich krótkiego opisu, jaki przygotowano w związku z niemiecką imprezą, można dowiedzi
Przed kilkoma dniami w Stuttgarcie odbyła się konferencja o wiele mówiącej nazwie 12. International Conference on Animation, Effects, Realtime and Content, zwana w skrócie FMX 07. Wśród zgromadzonych na niej developerów znaleźli się również programiści zespołu Crytek Studios, pracujący obecnie nad FPS-em Crysis. Z ich krótkiego opisu, jaki przygotowano w związku z niemiecką imprezą, można dowiedzieć się kilku ciekawych rzeczy.
Nie chodzi tu bynajmniej o tak mało istotne fakty, jak wiadomość, że twórcy Far Cry’a założyli swoją firmę w 1999 r., obecnie zatrudniają 145 osób, a na co dzień można zastać ich w położonej we Frankfurcie nad Menem nowoczesnej siedzibie o powierzchni 2,8 tys. m2. O wiele bardziej interesująca jest informacja, że nasi zachodni sąsiedzi prócz szlifowania Crysisa równolegle zajmują się również innym, niezaanonsowanym dotąd projektem, dedykowanym któremuś z next-genów.
Zważywszy na to, że ekipa Cryteka w ostatnim czasie aktywnie poszukiwała programistów znających architekturę PLAYSTATION 3, można sądzić, że to właśnie konsola Sony będzie platformą, na której ukaże się nadchodzące dzieło. Z drugiej jednak strony silnik CryEngine2, z którego pewnikiem skorzystają programiści, nie powinien sprawiać problemów również Xboxowi 360. Możliwe więc, że obie z wymienionych maszyn doczekają się tytułu od niemieckiego teamu. Nic nie jest jednak przesądzone, a wszelkie wątpliwości rozwieje dopiero oficjalne oświadczenie producentów. Pozostaje nam uzbroić się w cierpliwość.