Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 listopada 2007, 08:59

Crysis - powraca temat trylogii

Fanów najnowszego dzieła firmy Crytek z pewnością ucieszy wiadomość, że powstanie następnych gier z serii Crysis nadal jest brane pod uwagę. O planie stworzenia trylogii po raz kolejny poinformował szef niemieckiego studia – Cevat Yerli - który w czwartek odpowiadał na pytania internautów w czacie zorganizowanym przez serwis inCrysis.

Fanów najnowszego dzieła firmy Crytek z pewnością ucieszy wiadomość, że powstanie następnych gier z serii Crysis nadal jest brane pod uwagę. O planie stworzenia trylogii po raz kolejny poinformował szef niemieckiego studia – Cevat Yerli - który w czwartek odpowiadał na pytania internautów w czacie zorganizowanym przez serwis inCrysis.

Crysis - powraca temat trylogii - ilustracja #1

O planach stworzenia trylogii Yerli wspominał już w sierpniu bieżącego roku, uzależniając powstanie kolejnych odcinków serialu od tego, jak Crysis poradzi sobie na rynku. Dziś szef firmy Crytek podtrzymuje swoje zdanie, twierdząc, że zakończenie gry zostało zrobione w taki sposób, aby móc kontynuować opowieść w kolejnych odcinkach. Co prawda Niemiec nie złożył jasnej deklaracji, że następne gry faktycznie powstaną, ale biorąc pod uwagę fakt, iż wydawcą jest koncern Electronic Arts, a Crysis został znakomicie przyjęty przez krytyków (średnia ocen 92% według magazynu GameRankings), wydaje się to być niemal pewne.

Podczas rozmowy z fanami Yerli odniósł się również do odkrytego przez graczy sposobu na włączenie wysokich detali pod kontrolą systemu operacyjnego Windows XP. Szef firmy Crytek twierdzi, że tylko dziesiąta generacja bibliotek DirectX pozwoli cieszyć się najlepszą grafiką. Niemcy rozpoczęli prace nad programem jeszcze w erze DirectX 9 i część wodotrysków charakterystycznych dla DirectX 10 musiała być w tamtym czasie symulowana. Gracze oszukujący program za pomocą zmian w pliku konfiguracyjnych, widzą zatem materiał, który posłużył twórcom do stworzenia tych efektów, ale na pewno nie jest to DirectX 10.

Zapis rozmowy z szefem firmy Crytek oraz przedstawicielem firmy NVIDIA znajdziecie w tym miejscu.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej