Crysis – jak szybko, to tylko z Vistą i 64-bitowym CPU
Całkiem niedawno, bo około 3 tygodnie temu, w Internecie pojawiły się wstępne jeszcze wymagania sprzętowe nowego tytułu twórców, niezapomnianego Far Cry, czyli Crysis. Wielu graczy powaliły one na kolana, ale to jeszcze nie koniec ciekawostek w odniesieniu do tej produkcji.
Całkiem niedawno, bo około 3 tygodnie temu, w Internecie pojawiły się wstępne jeszcze wymagania sprzętowe nowego tytułu twórców, niezapomnianego Far Cry, czyli Crysis. Wielu graczy powaliły one na kolana, ale to jeszcze nie koniec ciekawostek w odniesieniu do tej produkcji.
Całkiem niedawno, w jakiś tydzień po pojawieniu się opisywanych powyżej wymagań sprzętowych, na serwisie GameSpot, opublikowano artykuł, w którym skupiono się na technikaliach i technologiach związanych z Crysisem. Możemy w nim przeczytać wypowiedzi szefa studia Crytek, Cevata Yerli, dotyczące oczekiwanych Windowsów Vista oraz pakietu DirectX, a także różnic w działaniu gry na procesorach 32 i 64 bitowych.
Po pierwsze, osoby, których komputer wyposażony jest w 64-bitowy procesor mogą spodziewać się o 10-15% szybszego działania gry, aniżeli będzie to miało miejsce na maszynach 32-bitowych. Yerli tłumaczy ten fakt tym, iż Crytek opanował już programowanie i optymalizację kodu nowych procesorów (patrz patch do Far Cry wprowadzający wsparcie 64-bitów). Ponadto ciekawe jest to, że Crysis będzie działał lepiej na Windowsach Vista niż na XP, i to nawet przy wykorzystaniu pakietu DirectX 9. Przyczyną są ponoć dużo lepsze sterowniki urządzeń w DX9 dedykowanym nowym oknom.
Cały artykuł znajduje się tutaj. Zapraszam do zapoznania się z jego zawartością.