Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 4 marca 2015, 15:30

autor: Adrian Werner

Crashlands – 27 minut rozgrywki z mobilnej odpowiedzi na Don't Starve

W sieci pojawił się trwający prawie półgodziny zapis prezentacji gry Crashlands, czyli survivalowego sandboksa, który zmierza na pecety i urządzenia mobilne.

Konferencja GDC to dla wielu deweloperów idealny moment na zaprezentowanie grywalnych wersji swoich projektów. Tak też postąpiło studio Butterscotch Shenanigans, które stawiło się na imprezę z prawie gotową wersją Crashlands, czyli survivalowej zręcznościówki zmierzającej na urządzenia mobilne i pecety. Dzięki temu do sieci trafił teraz prawie półgodzinny zapis rozgrywki z tej produkcji i wynika z niego, że jest na co czekać.

Crashlands zapowiadany jest jako prawdziwy koktajl gatunkowy, łączący elementy survivalowe, przygodowych gier akcji oraz produkcji RPG typu hack-n-slash. Akcja osadzona zostanie w komediowej wizji dalekiej przyszłości, w czasach gdy głównym surowcem energetycznym jest substancja określana mianem soczku. Niestety, jej złoża na Ziemi niedługi się wyczerpią, dlatego korporacje zaczęły wysyłać ekspedycje mające na celu znalezienie planet bogatych w ten surowiec. Wcielimy się w astronautę biorącego udział w takich wyprawach. Gdy wreszcie uda mu się odnaleźć to czego szukał jego statek zostanie zaatakowany i zniszczony przez kosmitów, wymuszając tym samym awaryjne lądowanie na powierzchni planety w kapsule ratunkowej.

Gra zaprojektowana została jako survivalowy sandbox, w dużej mierze przypominający Don’t Starve. Podczas zabawy będziemy eksplorowali planetę, gromadzili surowce, walczyli z potworami oraz konstruowali przedmioty i budynki. Każdy z tych elementów ma być bardzo rozbudowany, oferując masę zadań do zrealizowania. Jednocześnie w kampanii pojawi się również mocny wątek fabularny.

Crashlands ma posiadać kilka ciekawych rozwiązań, rzadko spotykanych w tego typu produkcjach. Przede wszystkim każde napotkane zwierze będzie można schwytać, oswoić i wytresować, aby potem pomagało nam w walce i przy budowie. Oczywiście, nie zabraknie także elementów RPG pozwalających rozwijać umiejętności bohatera.

Autorzy mają w planach wersje gry na systemy iOS i Android oraz na PC. Produkcja wykorzysta model darmowy z mikropłatnościami. Premiera planowana jest na wiosnę tego roku, ale może ulec opóźnieniu. Projekt jest bowiem dziełem trzech braci i został rozpoczęty po wykryciu u jednego z nich nowotworu. Do tego momentu zespół produkował głównie proste małe gierki, ale chory deweloper uznał, że jeśli umrze to nie chce, aby jedynym, co po nim zostało były tak proste pozycje. Dlatego bracia postanowili opracować coś bardziej ambitnego i tak narodziło się Crashlands. Chemioterapia przyniosła początkowo dobre skutki, ale niedawno rak powrócił i twórca musiał rozpocząć kolejną turę leczenia, co może wpłynąć na przesunięcie premiery gry.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej